آخرین اخبارافغانستان

هرات آماده تطبیق پروژه”تاپی” است

مسوولان محلی هرات از آمادگی‌های لازم برای عملی‌شدن پروژه انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به کشورهای پاکستان و هند، خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت: آماده‌گی‌های لازم برای تطبیق پروژه تاپی در این ولایت وجود دارد.
در حالی از این آماده‌گی‌ها سخن به میان می‌آید که قرارداد اولیه پروژه انتقال گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به کشورهای پاکستان و هند به تاریخ ۳ حوت، در ارگ ریاست جمهوری افغانستان به امضای شرکت آی.ال.اف (ILF ) و شرکت ملی گاز افغانستان رسید.
این مرحله از قرارداد شامل بخش‌های تامین امنیت پروژه، امضای موافقتنامه‌ها، طراحی، مطالعات محیط زیستی و اجتماعی، ماین‌روبی، ارزیابی جزئیات مسیر و استملاک زمین‌های مسیر عبور خط لوله گاز است که در مدت یک سال تکمیل خواهد شد.
گفتنی است که خط لوله گاز”تاپی” دارای ظرفیت انتقال سالانه ۳۳ میلیارد مترمکعب گاز بوده و حدود ۱۸۱۴ کیلومتر طول دارد که ۱۴۷ کیلومتر از خاک ترکمنستان، ۷۳۵ کیلومتر از خاک افغانستان، از ولایت‌های هرات، فراه، هلمند و قندهار عبور خواهد ‌کرد و با طی ۸۰۰ کیلومتر در پاکستان، به کشور هند خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا