آخرین اخبارافغانستان

هشدار شورای ولایتی کندز از وقوع فاجعه دیگر در این ولایت

شورای ولایتی کندز، از شروع نشدن عملیات گسترده نظامی در برابر طالبان انتقاد کرد و هشدار داد که اگر اطراف شهر کندز از وجود طالبان پاک‌سازی نشود، برای سومین‌بار سقوط خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالدین ولی، رییس شورای ولایتی کندز گفت که طالبان در حومه شهر کندز و اطراف ولسوالی‌های این ولایت حضور گسترده دارند؛ اما تاهنوز هیچ اقدام جدی‌ در برابر شان صورت نگرفته است.
وی افزود: در دو دوره سقوط کندز، ما شاهد فاجعه بزرگ انسانی بودیم؛ اما حکومت از این رویداد درس نگرفته و به خاطر پیشگیری از چنین فاجعه‌ای، هیچ عملیات نظامی بزرگی را راه‌اندازی نکرده است.
آقای ولی گفت که حدود هفتاد درصد این ولایت را طالبان اداره می‌کنند.
در همین حال، صفی‌الله امیری، عضو دیگر شورای ولایتی کندز گفت که هنوز مرکز این ولایت کمربند دفاعی ندارد و طالبان در مناطق زیر کنترل شان با خاطر آرام، مصروف فعالیت‌های آموزشی و نظامی‌اند تا در بهار سال آینده، این ولایت را سقوط دهند.
وی افزود: در فاصله دو تا پنج کیلومتری شهر کندز، پرچم طالبان دیده می‌شود و این گروه در حال آماد‌گی به خاطر سقوط کندز هستند؛ اما حکومت هنوز در خواب غفلت است.
این عضو شورای ولایتی کندز تصریح کرد که از زمان بازپس‌گیری شهر کندز از دست طالبان تاکنون، در چندین عملیات نمایشی نیروهای امنیتی، حتی یک روستا از وجود طالبان پاک‌سازی نشده است.
در همین حال فرماندهی پولیس کندز گفت که عملیات‌های‌ نظامی نیروهای امنیتی کشور، به خاطر ایجاد کمربند امنیتی به هدف پاسبانی از مرکز این ولایت، بیش از سه ماه می‌شود که ادامه دارد.
جنرال عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس کندز گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که نگران آینده نباشند، مرحله اول عملیات نظامی پایان یافت و حالا عملیات مرحله دوم شروع شده تا کمربند امنیتی شهر تحکیم شود.
وی در ارتباط به عدم پاک‌سازی حتی یک روستا از زمان پس‌گیری کندز از دست طالبان تاکنون، پاسخ روشنی نداد؛ اما افزود: در مقایسه با شرایط حاکم، ایجاب می‌کند تا ساحه امن را گسترش دهیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا