آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

واشنگتن به ریاض سامانه دفاع موشکی بیکاره فروخته است

نشریه امریکایی فارن‌پالیسی نوشته، شواهد نشان می‌دهد سامانه‌های موشکی عربستان موفق نشده‌اند موشک‌های شلیک‌شده از سوی نیروهای «انصارالله» را منهدم کنند.
به نقل از العالم، یک نشریه امریکایی در یادداشتی با اشاره به شکست اخیر سامانه دفاع هوایی پاتریوت در هدف‌گیری موشک‌های شلیک‌شده از سوی نیروهای انصارالله یمن به سوی عربستان، نوشته است:« شواهد نشان می‌دهند سامانه‌های دفاع موشکی که ایالات متحده و متحدانش به آن‌ها اعتماد کرده‌اند، بُنجل هستند.»
نشریه فارن‌پالیسی در تیتر مطلب خود در این خصوص نوشته است:« موشک‌های پاتریوت در امریکا ساخته شده و در همه جا شکست به بار می‌آورند.»
در این مطلب آمده است:« روز ۲۵ مارچ، نیروهای حوثی در یمن هفت موشک به سمت ریاض شلیک کردند. عربستان سعودی شلیک این موشک‌ها را تأیید کرده و اعلام کرد که هر هفت موشک را رهگیری کرده است.»
در ادامه آمده است:« این صحت نداشت. مسئله فقط این نیست که بقایای این موشک‌ها یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد، بلکه شواهدی وجود ندارند که عربستان سعودی اصلاً موشکی منهدم کرده باشد.»
«این مسئله مسائلی ناخوشایند را نه تنها درباره عربستان سعودی، بلکه درباره ایالات متحده پیش می‌کشد. ظاهراً امریکا به آنها – و البته به مردم خودش- جنس‌های بنجل سامانه دفاع موشکی را فروخته است.»
نگارنده این یادداشت «جفری لوییس»، خاطرنشان کرده به همراه همکارانش در اندیشکده «میدل‌بری» به دقت دو حمله موشکی به عربستان سعودی بین نومبر و دسمبر ۲۰۱۷ را مورد بررسی قرار داده‌اند.
او نوشته است:« در هر دو مورد به این نتیجه رسیدیم که بر خلاف بیانیه‌های رسمی که چیز دیگری می‌گفتند بعید بود موشک‌ها منهدم شده باشند.»
نگارنده خاطرنشان کرده است:« هیچ شواهدی مبنی بر اینکه عربستان سعودی در خلال جنگ یمن موشک‌های حوثی‌ها را رهگیری کرده باشد یافت نمی‌شود و این، مسئله‌ای ناخوشایند را پیش می‌کشد: آیا دلیلی وجود دارد که اصلاً باور کنیم سامانه پاتریوت اثری دارد؟»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا