آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هشدار وزیر خارجه آلمان: در صورت افزایش تنش، نیروهای‌ما افغانستان را ترک خواهد کرد

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان گفته است در صورت افزایش تنش‌های سیاسی میان کابل و بلخ، نیروهای آلمانی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، چندی پیش «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در سفرش به کابل، به صورت جداگانه با اشرف غنی، عبدالله و صلاح‌الدین ربانی رهبر حزب جمعیت اسلامی دیدار کرد.
نورالرحمان اخلاقی رییس تلویزیون «نور» در توییتر خود نوشت: وزیرخارجه آلمان در جریان دیدارش با اشرف غنی در باره ادامه تنش‌ها میان کابل و بلخ، هشدار به خروج آلمانی‌ها از کشور داده است.
اخلاقی افزوده است: وزیر خارجه آلمان در دیدارش با اشرف غنی تاکیده کرده است که در صورت افزایش تنش‌های سیاسی نیروهای آلمانی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.
شمال افغانستان و به ویژه ولایت بلخ، حوزه حضور نیروهای آلمانی محسوب می‌شود که در حال حاضر نزدیک به یک هزار سرباز آلمانی در کمپ «مارمل» شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ حضور دارند.
تنش‌های سیاسی بین اشرف غنی و عطا محمد نور زمانی بالا گرفت که اشرف غنی با پذیرش استعفای عطا محمد نور، والی جدیدی برای ولایت بلخ تعیین کرد.
استعفایی که عطا محمد نور آن را مشروط عنوان کرد و گفت در صورت عملی نشدن پیش‌شرط‌های استعفانامه، از ولایت بلخ کنار نخواهد رفت و هم‌چنان والی باقی خواهد ماند.
در همین حال، کارشناسان سیاسی معتقد هستند که با برکناری عطا محمد نور از ولایت بلخ، این ولایت به سرعت ناامن خواهد شد.
اکنون تنش بین اشرف غنی و عطا محمد نور باعث نگرانی مقامات آلمانی شده است؛ زیرا با گسترش ناامنی در بلخ، جان صدها نیروی آلمانی مستقر در این ولایت به خطر خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا