آخرین اخبارافغانستانسیاست

هند: دعوت از نماینده طا-لبان در امارات بیان‌گر تغییر موضع نیست

خبرگزاری دید: منابع رسمی در دولت هند گفته اند  که دعوت سفارت هند از نماینده طا-لبان در امارات متحده عربی بیان‌گر تغییر موضع این کشور نیست.

منابع رسمی در واکنش به انتقادها مبنی بر این که دولت هند در حال عادی سازی طا-لبان هستند، به روزنامه هندو گفتند که دعوت سفارت هند در امارات متحده عربی از بدرالدین حقانی نماینده طا-لبان برای شرکت در مراسم جشن «روز جمهوری» روال عادی است و تغییر موضع این کشور را نشان نمی‌دهد.

این منابع در توضیح دعوت‌نامه برای پذیرایی که قرار است در هوتلی در ابوظبی به تاریخ ٢٦ جنوری برگزار شود، گفتند که این دعوت به عنوان یک رویه معمول برای کلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک مورد تایید دولت امارات متحده عربی است.

علاوه بر این، سفارت هند در ابوظبی این دعوت‌نامه را به سفیر سفارت «جمهوری اسلامی افغانستان» و نه امارت اسلامی ارسال کرده و منابع اشاره کرده‌اند که سفارت افغانستان در امارات همچنان پرچم سه رنگ جمهوری را دارد.

با این حال، وزارت خارجه هند به پرسشی در مورد این که آیا نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در سایر کشورها مانند روسیه و چین نیز از نماینده طالبان دعوت کرده‌اند یا خیر، پاسخی نداده است.

گفتنی است که دعوت هند از نماینده طا-لبان در امارات موجب انتقاد شماری از سیاسیون نظام حمهوریت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا