آخرین اخبارافغانستان

هواداران علی‌زایی: فیصله دادگاه عالی در حق علی‌زایی ظالمانه است

ده‌ها تن از هواداران کامران علی‌زایی، رییس شورای ولایتی هرات به گونه مسلح و سوار بر اسب به رسم اعتراض به خیابان‌های این ولایت آمدند و فیصله دادگاه عالی را در رابطه پرونده او ظالمانه خوانده، خواهان تجدید نظر شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، این معترضان در حالی‌که اقدام به مسدود کردن شاهراه هرات_ اسلام قلعه و برخی راه‌های مواصلاتی در حومه شهر نمودند، گفتند: حکم دادگاه عالی کشور در پیوند با پرونده کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات ظالمانه است.
آنان از سران حکومت وحدت ملی و دادگاه عالی کشور خواستند که با صرف نظر از فرمان زندانی‌شدن آقای علی‌زایی، دادگاه بعدی وی را برگزار کنند.
در همین حال، آقای علی‌زایی که خود در بین هواداران معترضش حضور داشت، گفت: با پرونده‌ی من برخورد سلیقه‌ای و تبعیض‌گونه صورت گرفته است.
وی همچنان ادعا کرد که دست‌های پنهان سیاسی در مرکز کشور مخالف با به قدرت‌رسیدن سیاسیون و خبرگان هرات است.
علی‌زایی همچنان هشدار داد که اگر به صدای اعتراض او و هوادارانش گوش داده نشود، دست به افشاگری دلایل ناامنی اخیر هرات خواهد زد.
از سوی دیگر، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات به خبرگزاری دید گفت: اعتراض مدنی حق هر شهروند افغان است.
وی افزود تا هنوز حکمی مبنی بر بازداشت کامران علی‌زایی به اداره محلی این ولایت از سوی مرکز کشور واصل نشده‌است.
سخنگوی والی هرات تاکید کرد که در صورت دریافت حکم بازداشت آقای علی‌زایی اداره محلی هرات مکلف به اجرای آن است.
گفتنی است که کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات طبق فیصله دادگاه عالی کشور که به تاریخ ۷ حمل سال جاری صورت گرفت به جرم ” سوء استفاده از صلاحیت‌های قانونی” به ۲ سال و ۶ ماه حبس تنفیذی محکوم شده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا