آخرین اخبارافغانستانسیاست

هیئت کانگرس امریکا با سفیر دولت پیشین افغانستان در تاجیکستان دیدار کرد

خبرگزاری دید: هیئتی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در دیدار با ظاهر اغبر سفیر افغانستان در تاجیکستان در باره وضعیت کشور تبادل نظر کرد.

ظاهر اغبر سفیر دولت پیشین افغانستان در تاجیکستان روز گذشته با هیئتی از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا ملاقات کرده و در باره تحولات افغانستان رایزنی کرده است.

اغبر در توییتی نوشته است: در مورد تهدید تروریزم در منطقه، اهمیت سیستم نظارتی بر کمک‌های بشردوستانه و نیاز به تشکیل حکومت انتخابی گفت‌وگو کردم.

او جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نکرده است.

دیدار اغبر با هیئت امریکایی مهم دانسته می‌شود و به احتمال زیاد این نخستین دیدار او پس از سرنگونی حکومت پیشین افغانستان در ۱۵ اگست ۲۰۲۱ است.

بخشی از گفت‌وگوی ظاهر اغبر با هیئت امریکایی در مورد تهدید تروریزم در منطقه بوده است.

گفتنی است که ماه گذشته، نشست سه‌روزه هیئت رهبری «شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان» با یک هیئت امریکایی در ترکیه برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان احزاب جمعیت اسلامی، جنبش، وحدت اسلامی و شماری از نمایندگان پیشین پارلمان افغانستان شرکت داشتند و وضعیت افغانستان را به هیئت امریکایی توضیح دادند.

دیدارهای هیئت‌های امریکایی با سیاسیون مخالف طا-لبان در حالی انجام می‌شود که مقام‌های امریکایی می‌گویند از مقاومت مسلحانه در افغانستان حمایت نمی‌کنند و با ادامه جنگ در این کشور موافق نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا