آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واشنگتن: اقدامات قوی برای دور نگه داشتن کمک‌ها از طا-لبان تطبیق می‌شود

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به اظهارات سیگار در مورد منحرف شدن کمک‌ها برای طالبان، گفته که امریکا در این زمینه تدابیر نظارتی قوی دارد و این کمک‌ها به طا-لبان منفعتی ندارد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در مورد شهادت جان سوپکو به کانگرس  در مورد مداخله و منحرف شدن کمک‌ها به سمت جمعیت دلخواه طا-لبان، گفته که دولت ایالات متحده تدابیر قوی در این زمینه دارد و اجرای کمک‌های بشردوستانه با بودجه ایالات متحده در سراسر جهان زیر نظارت دقیق قرار دارد تا به آسیب‌پذیرترین افراد برسد.

او این اظهارات را چند روز پس از آن بیان کرد که جان سوپکو بازرس ویژه سیگار در کانگرس شهادت داد که «طا-لبان برای اجازه اجرای پروژه‌های کمکی، پول می‌خواهند» و همچنین بر سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی فشار می‌آورند تا «اعضای طا-لبان، بستگان و متحدان» آن‌ها را استخدام کنند.

سوپکو خاطرنشان کرد که در افغانستان هرکس سلاح‌ها را کنترول می‌کند، کنترول کمک‌ها نیز به دست آن‌هاست.

وی افزود این‌که پول امریکایی‌ها به دست مردم افغانستان می‌رسد، داستانی بیش نیست و در واقع به طا-لبان منفعت می‌رساند.

با این حال، میلر گفت که ایالات متحده با شرکای «معتمد بین المللی» که تجربه گسترده کار در محیط‌های چالش برانگیز مانند افغانستان را دارند، کار می‌کند، جایی که ایالات متحده در آن حضور ندارد.

او بیان داشته است: در مواردی که طا-لبان از شرکای ما خواسته‌هایی فراتر از هزینه‌های معمول عملیاتی می‌کنند، شرکای ما فعالیت‌های خود را بر این اساس متوقف می‌کنند یا تنظیم می‌کنند.

از سویی هم، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طا-لبان دخالت طا-لبان را در ارایه کمک‌های بین‌المللی رد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا