آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

واشنگتن به ارزش ۱ میلیارد دالر به ریاض سلاح فروخت

وزارت خارجه ایالات متحده فروش حدود یک میلیارد دالر تسلیحات نظامی را برای عربستان سعودی، تصویب کرد.
فروش تسلیحات امریکایی برای عربستان سعودی در حالی صورت می‌گیرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به ایالات متحده سفر کرده و با مقامات این کشور، از جمله دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا، ملاقات کرد.
این سلاح‌ها شامل «موشک‌های نوع TOW » ضد تانک است که ارزش آن به ۶۷۰ میلیون دالر می‌رسد. علاوه بر آن، ریاض به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر پرزه‌جات وسایط نقلیه نظامی را برای نیروهای زمینی آن کشور خریداری کرده است.
عربستان سعودی بزرگترین خریدار سلاح‌های ساخت ایالات متحده است و واشنگتن، ریاض را به مثابه یک متحد نزدیک خود در مبارزه بر ضد گروه‌هایی مثل القاعده و داعش در سوریه و عراق تلقی می‌کند.
اما فروش تسلیحات امریکایی برای عربستان سعودی انتقادهایی را نیر در قبال داشته است. برخی از منتقدین می‌گویند که ریاض هنوز هم در جنگ داخلی یمن دخیل است.
پس از روی‌کار آمدن دونالد ترمپ در قصر سفید، واشنگتن و ریاض تلاش کرده‌اند تا همکاری‌های نظامی و اقتصادی میان این دو کشور را بیشتر تقویت کنند.
این همکاری‌ها شامل فروش تسلیحات امریکایی بالای عربستان سعودی می‌شود که بر اساس آن تا ۱۰ سال آینده، ریاض به ارزش ۳۵۰ میلیارد دالر اسلحه را از واشنگتن خریداری می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا