آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهخبر های مهم

واکنش تند سیاف به گفته های عنابی

استاد عبدالرب رسول سیاف؛ رهبر جهادی پیشین کشور به گفته های اخیر یحی عنابی؛ ملا امام در ولایت پنجشیر واکنش نشان داده می گوید که جایزدانستن «برهنه» ساختن زنان و دست زدن به بدن زنان نامحرم بزرگ‌ترین جنایت در حق اسلام و انسانیت است.

او در نوشته‌ی در صفحه فیسبوک‌اش نگاشته است: «دست زدن به بدن زنان نامحرم شرعاً نارواست و برهنه کردن شان جرم بس بزرگ است و جایز دانستن این کار، بزرگ‌ترین جنایت در حق اسلام و انسانیت است».

یحیی عنابی ملا امام در ولایت پنجشیر پیش از این در یکی از موعظه‌هایش تلویحاً در پیوند به بازداشت و زندانی شدن زرمینه پریانی از سوی استخبارات طا-لبان گفت که «این زن باید در چهارراه کابل برهنه می‌شد تا درس عبرت برای زنان آزادی‌خواه دیگر می‌بود».

این ملا امام در این موعظه آزادی‌خواهی را برابر با فحشا عنوان کرده است.

قابل یاد آوری است که زرمینه پریانی پس از آزادی از زندان طا-لبان گفت که او از سوی افراد طالبان در زندان «برهنه» شده است.

پیش از این جنبش زنان مقتدر افغانستان نیز در واکنش به سخنان یحیی عنابی گفت که سخنرانی او در یکی از مسجدهای ولایت‌ پنجشیر، نه تنها توهین به شرف و عزت زنان بوده؛ بلکه «ارکان اسلامی، انسانی و عزت بشریت» را زیر سوال برده است.

این زنان همچنین سکوت عالمان دین در برابر حذف زنان توسط طا-لبان «محکوم» کردند.

جنبش زنان مقتدر افغانستان از عالمان دین خواست که وضعیت زنان در افغانستان را نادیده نگیرند و جلو تبلیغ‌های این مبلغین «افراطی، خود شفته و زن‌ستیز» که از متن اسلام و کرامت انسانی سوءاستفاده می کنند را بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا