آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش تند شورای مقاومت ملی برای نجات علیه جابجایی پاکستانی‌ها در شمال کشور

خبرگزاری دید: به سلسله واکنش‌ها در پیوند به جا به جایی پاکستانی‌ها در شمال کشور، شورای مقاومت ملی برای نجات می‌گوید که این اقدام افغانستان را با خطر عمیق بحران داخلی مواجه می‌سازد

شورای مقاومت ملی برای نجات روز شنبه(۲۰ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای در باره اعلام جا به جایی مهاجران پاکستانی به شمال کشور واکنش نشان داد.

این شورا در خبرنامه‌اش نوشته: «جا به جا سازی‌هایی پیش از این نیز در شمال افغانستان برای تطبیق اهداف شوم، تغییر دموگرافی و غصب جایداد و خانه‌های مردم  بومی صورت گرفته بود که جز فربه کردن تنش تداوم خشونت و خونریزی حاصل دیگری نداشت».

این شورا تاکید کرده که چنین جا به جایی‌ها سبب بروز خشونت و بحران متداوم در کشور می‌شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات: «شورای مقاومت ملی یکبار دیگر از پیامد‌های ناگوار این اقدام گروه طا-لبان هشدار می‌دهد و آن را بستر سازی امن برای هراس‌افکنی و صدور تروریزم از افغانستان به منطقه، کشورهای آسیای میانه و جهان می‌داند».

این شورا هشدار داده که اگر جلو این کار گرفته نشود، خشونت و افراطگرایی نه تنها در افغانستان که در آسیای میانه نیز گسترش خواهد یافت.

اخیراً رانا ثناءالله وزیر داخله پاکستان گفته که طا-لبان به این کشور در مورد جا به جایی اعضای طا-لبان پاکستان به نقاط دور از مرز خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا