آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وزارت خارجه امریکا:

اکنون زمان تمرکز بر صلح دایمی است، نه رقابت انتخاباتی

وزارت خارجه امریکا در پیوند به تنش‌های سیاسی اخیر در کشور می‌گوید اکنون زمان آن است تا به اقدامات برای صلح دایمی و ختم جنگ تمرکز شود، نه رقابت انتخاباتی.

وزارت خارجه امریکا در پیوند به تنش‌های سیاسی اخیر در کشور می‌گوید اکنون زمان آن است تا به اقدامات برای صلح دایمی و ختم جنگ تمرکز شود، نه رقابت انتخاباتی.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای می‌گوید که انتظار دارد به نگرانی‌های انتخاباتی بر اساس قانون اساسی و روند‌های قانونی رسیدگی شود.
این بیانیه از حکومت جدید افغانستان خواسته فراگیر باشد و آرمان‌های همه مردم افغانستان را انعکاس دهد.
بیانیه وزارت خارجه امریکا می‌گوید: «رهبران این کشور و حامیان آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که مناظرات سیاسی به گونه آرام، آزاد و عاری از خشونت انجام می‌شود. آن‌ها همچنان باید از اقدامات بی‌ثبات کننده، از جمله تلاش‌ها برای ایجاد ساختارهای موازی دولت متناقض با قانون اساسی و حاکمیت قانون خودداری کنند».
بر اساس این بیانیه، چنین اقداماتی حاکمیت و اتحاد این کشور را زیر سئوال می‌برد.
وزارت خارجه امریکا در این بیانیه تأکید می‌کند: «اکنون زمان تمرکز بر سیاست‌های انتخاباتی نیست، بلکه باید روی گام‌هایی برای رسیدن به صلح دایمی، ختم جنگ با طالبان و یافتن فرمولی برای حل و فصل سیاسی تمرکز کرد که بتواند در خدمت منافع همه شهروندان این کشور، از طریق گفت‌وگوهای میان‌افغانی باشد؛ گفت‌وگوهایی که ما انتظار داریم در ماه مارچ آغاز خواهد شد».
وزارت خارجه امریکا از همه طرف‌ها خواسته تا در ایجاد فوری چارچوب ملی توافق‌شده برای صلح که نماینده جمهوری اسلامی افغانستان است، شرکت و از آن حمایت کنند.
این وزارت همچنان از حکومت افغانستان برای به تعویق انداختن مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا