آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت انرژی و آب: نگرانی خشک‌سالی در کشور رفع شده

مسئولان وزارت انرژی و آب می‌گویند که با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیشبینی بارندگی تا بهار، نگرانی در مورد خشک‌سالی در کشور رفع شده است.
فضل‌الحق باختری رییس منابع آبی وزارت انرژی وآب گفت که میانگین بارندگی در سال جاری، نسبت به زمان مشابه سال گذشته، که حدود ۲۶۷ملی متر بود، ۸ درصد کاهش داشته است.
رییس منابع آبی وزارت انرژی وآب افزود، میزان بارندگی در سال جاری در کشور به ۲۴۵ میلی متر رسیده است که با توجه به معیارهای مناطق خشک، کم‌آبی به حساب می‌آید، اما احتمال خشک‌سالی وجود ندارد.
وی گفت، با در نظرداشت این‌که هنوز تا فصل بهار، حدود یک‌ونیم ماه باقی مانده است، احتمال بسیار زیاد وجود دارد که تا آن زمان، در مناطق مختلف بارندگی صورت بگیرد.
به گفته رییس منابع آبی وزارت انرژی وآب، در صورتی که بارندگی در کشور به بالاتر از ۲۵۰ میلی متر برسد، نگرانی از خشک‌سالی به طور کامل رفع خواهد شد.
در همین حال، محمد نسیم مرادی آمر پیشگویی اوضاع جوی ریاست هواشناسی در این مورد گفت که پیشبینی‌ها نشان می‌دهد که تا دو روز دیگر، یک جبهه هوای سرد وارد کشور می‌شود و احتمال زیاد وجود دارد که بعد از آن در مناطق مختلف، بارندگی صورت بگیرد.
آمر پیشگویی اوضاع جوی ریاست هواشناسی افزود که تغییرات اقلیمی، افغانستان را نیز متاثر ساخته و باعث کاهش بارندگی و کم آبی شده است؛ اما بارش برف و باران‌های اخیر، خوب بوده و احتمال نمی‌رود که افغانستان با خشکسالی مواجه شود.
گفتنی است که خشک بودن فصل زمستان تاکنون، نگرانی‌هایی را نسبت به خشک‌سالی به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا