آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

در رابطه به قانون امور ذاتی افسران

وزارت دفاع طرح جدیدش را به مجلس ارایه می‎کند


مسئولان در وزارت دفاع ملی می‎گویند که کار روی طرح قانون تازه امور ذاتی افسران ارتش ادامه دارد و این طرح به زودی نهایی شده و به مجلس فرستاده خواهد شد.
دولت‌وزیری سخنگوی وزارت دفاع گفته است که کار روی تعدیل این قانون در وزارت دفاع جریان دارد و پس از نهایی شدن به مجلس فرستاده می‎شود.
هرچند به گفته سخنگوی وزارت دفاع، تاکنون این طرح نهایی نشده، اما نشر برخی گزارش‎ها در رسانه‎های مختلف در مورد این طرح و مطرح شدن سن ۵۵ سالگی برای رفتن به بازنشستگی، واکنش‎های زیادی را در پی داشته است.
گزارش‎ها حاکی از آن بود که افسران بالاتر از ۵۵ سالگی بازنشسته شده و به جای آن‎ها فسران جوان جایگزین خواهند شد.
گفته شده که اگر این طرح عملی شود ۱۳هزار افسر وزارت دفاع به بازنشستگی پیش از وقت سوق داده شده و خانه‌نشین می‎شوند.
پیش از این، قانون امور ذاتی افسران در سال‎های قبلی توشیح شده بود که مطابق آن سن بازنشستگی برای افسران ۶۵ سالگی در نظر گرفته شده بود.
در همین حال، شماری از وکلان پارلمان در توافق با این قانون و برخی هم در مخالفت با آن موضع گرفته و تصویب آن را سبب خلاء در وزارت دفاع می‎دانند.
گفته می‎شود که در طرح جدید قانون امور ذاتی افسران سن بازنشستگی دگروالان ۵۴ سال، تورن جنرالان ۵۸ سال، دگر جنرالان ۶۲ سال و سترجنرالان ۶۵ در نظر گرفته شده است.
گفتنی است که به باور وزارت دفاع ملی طرح جدید زمینه را برای جذب و به کارگیری افسران جوان مساعد ساخته و سالانه شمار زیادی از آنان جذب خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا