آخرین اخبارجهانسیاست

وزیر خارجه ایران: با محمد بن سلمان گفت‌وگوی صریح و بی پرده داشتم

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ایران که به تازگی به عربستان سعودی سفر کرده است، با همتای عربی خود و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار داشته است. در این دیدارها بر گسترش روابط دو کشور تاکید شده و پادشاه عربستان نیز از رییس جمهور ایران دعوت کرده است.

حسین عبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفرش به عربستان سعودی، با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان دیدار کرده و سپس به دیدار محمد بن سلمان ولیعهد آن کشور رفت.

وزیر خارجه ایران در باره دیدارش با بن سلمان در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت: صبح امروز با امیر‌محمد بن‌سلمان ولی‌عهد عربستان‌ سعودی به مدت ۹۰ دقیقه در جده دیدار داشتیم. گفت‌وگویی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی. با اراده روسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تأکید شد. در منطقه بر«امنیت و توسعه برای همه» اتفاق نظر داریم.

ولیعهد عربستان در دیدار امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام خود و‌‌ پادشاه عربستان به رهبر ایران و آیت‌الله رییسی گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و در این زمینه عزم جدی داریم

حسین امیرعبداللهیان گفت که روابط ایران و عربستان سعودی در مسیر درست خود قرار دارد و رو به پیشرفت است و از پذیرش دعوت پادشاه عربستان از سوی رییسی خبر داد و افزود: این سفر در زمان مناسب انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بر امنیت بومی و درونزای منطقه‌ای تأکید داریم، اظهار داشت: خرسندیم که در راستای سیاست خارجی دولت آقای رئیسی و تأکید رئیس جمهور بر این موضوع که ما دست خود را به سوی همسایگان دراز می‌کنیم، امروز در مسیر درست تقویت مناسبات با کشورهای همسایه خود و از جمله عربستان سعودی هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا