آخرین اخبارایراندولت فراگیرسیاست

وزیر خارجه ایران بر حل فوری مسئله افغانستان تاکید کرد

خبرگزاری دید: حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در دیدار با فریدون سینیرلی اوغلو نماینده ویژه ملل متحد برای افغانستان، بر ایجاد راه حل فوری در باره افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار که روز یکشنبه انجام شده، وزیر خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از انتصاب سینیرلی اوغلو به عنوان نماینده ویژه دبیرکل ملل متحد برای افغانستان، خواستار راه حل فوری قضیه افغانستان شد.

حسین امیرعبداللهیان همچنان از آمادگی ایران برای پیشبرد ابتکارات منطقه‌ای با محوریت سازمان ملل متحد در موضوع افغانستان را اعلام داشت.

وی در ادامه تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم در افغانستان را مهم ارزیابی و بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران  افزود: افغانستان نیازمند راه حل های فوری می‌باشد و اگر جامعه بین‌المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه‌های تروریستی توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

امیرعبداللهیان ماموریت سینیرلی را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه‌ای ارزیابی دقیق‌تری از واقعیت‌های افغانستان داشته باشد و این ماموریت به شکل موفقی به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا