آخرین اخبارایرانجهانسیاست

وزیر داخله ایران: سامان‌دهی مهاجران در چارجوب یک سازمان نیاز است

خبرگزاری دید: احمد وحیدی وزیر داخله ایران در حاشیه کارگاه آموزشی سازمان مهاجرت آن کشور بر ضرورت سامان‌دهی اتباع خارجی در چارچوب یک سازمان مشخص تاکید کرده است.

احمد وحید وزیر داخله ایران روز پنجشنبه(۱۸ جوزا) در یک کارگاه در باره مهاجران، گفته است که با توجه به حضور میلیون اتباع خارجی در این کشور نیاز است که سازمانی مشخص برای سامان دهی آن‌ها کار کند.

بیشترین تبعه خارجی در ایران، مهاجران افغانستانی هستند که در طی سال‌ها به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

وحیدی: موضوع مهاجرین و اتباع خارجی در ایران، با توجه به حضور چند میلیون اتباع خارجی حائز اهمیت است. برای ساماندهی اتباع خارجی به یک سامانه هوشمند نیاز است که بتواند هم در شناسایی، هم در خدماتی که باید ارائه شود و هم در سایر حوزه‌ها مبنای عمل قرار گیرد.

وحیدی درباره لایحه سازمان ملی مهاجرت گفته: لایحه ایجاد سازمان ملی مهاجرت به مجلس شورای اسلامی رفته است و امیدواریم که با تلاش نمایندگان در تصویب این لایحه تسریع شود. این لایحه برای ساماندهی اتباع در قالب یک سازمان، ضروری است.

وزیر داخله ایران درباره قوانین یکپارچه برای اتباع خارجی هم گفت: یکی از کارکرد‌های سامانه هوشمند ساماندهی اتباع خارجی این است که مشخص می‌کند که اقامت و خدمات قابل ارائه به اتباع چگونه خواهد بود.

این در حالی است که مطابق گزارش اخیر سازمان مهاجرت ملل متحد، دست کم دو میلیون شهروند افغانستان در دو سال اخیر به ایران مهاجرت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا