آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزیر کار و امور اجتماعی دستاوردهایش را توضیح داد

سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی دستاوردهای این وزارت را از سال ۱۳۹۷ و برنامه‌های آن برای سال ۱۳۹۸ در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» گزارش داد.

سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی دستاوردهای این وزارت را از سال ۱۳۹۷ و برنامه‌های آن برای سال ۱۳۹۸ در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» گزارش داد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای سادات که امروز سه شنبه، از ایجاد شورای عالی کار، مقرره حل اختلافات ناشی از کار و مقرره تنظیم حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی/ خصوصی؛ به عنوان فعالیت‌های عمده سال گذشته این وزارت یاد کرد.
مقرره حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی و خصوصی که در سه فصل و۲۲ ماده تدوین گردیده در ماه ثور سال ۱۳۹۷ طی حکم رییس جمهوری نافذ شده است.
این مقرره اولین سند تقنینی در رابطه به حقوق تقاعد در نهادهای غیر دولتی به شمار می‌رود.
برای مرحله انتقالی و عملی سازی این مقرره، حدود شش ماه دیگر زمان در نظر گرفته شده است.
این مقرره ادارات غیر دولتی یا خصوصی را مکلف می‌سازد که در بدل هر سال کار کارکن ادارات غیر دولتی، یک ماه معاش منحیث حقوق تقاعد، در حساب کارکن ذخیره نمایند.
سادات افزود که در سال ۱۳۹۷ بیست وهفت هزار تن که ۵۰ درصد آن را عودت کنند‌گان تشکیل می‌دهند آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.
زمینه آموزش فن و حرفه برای ۸۲۰۰ تن از این افراد از سوی وزارت کار و امور و اجتماعی و متباقی آن، از جانب انجوها فراهم گردیده است.
سادات همچنان گفت که در سال گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر حقوق مستمری معلولیت و حقوق تقاعد دریافت کرده‌اند.
سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گفت که بازنگری پلان استراتژیک برای سه سال آینده، سروی بازار کار، نهایی سازی زمینه اعزام ۲ هزار کارگر به امارات متحده عربی وآموزش ده هزار طفل بی سرپرست در پرورشگاه‌ها، از مهمترین برنامه‌های این وزارت برای سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا