آخرین اخبارامنیت و حوادثپاکستانجهانسیاستمنطقه

پاکستان از طا-لبان خواست عاملان حمله خیبرپختونخواه را تحویل دهند

خبرگزاری دید: در پی حمله انتحاری مرگبار اخیر در ایالت خیبرپختونخوا، پاکستان از طا-لبان خواست عاملان این حمله را تحویل دهد.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته از حکومت موقت طا-لبان خواست در مورد حمله انتحاری مرگبار در دیره اسماعیل خان که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ سرباز شد، تحقیق کند.

ارتش پاکستان گفته حمله‌ای را که یک گروه وابسته به تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، دست‌کم ۲۳ سرباز هنگام حمله شبه‌نظامیان به یک موتر مملو از مواد منفجره به یک پایگاه نظامی پاکستان، کشته شدند.

ارتش این کشور اعلام کرده که گروه انتحاری شامل ۶ تروریست – که همگی کشته شدند – در ساعات اولیه روز گذشته به یک پاسگاه در ولسوالی دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پختونخوا و نزدیک مرز افغانستان حمله کردند.

در واکنش به این حمله، وزارت خارجه پاکستان دیپلمات ارشد طا-لبان در اسلام‌آباد را احضار کرده تا انتقاد شدید پاکستان را ابلاغ کند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است: مسئولیت این حمله را تحریک جهاد پاکستان، یک گروه تروریستی وابسته به تحریک طا-لبان پاکستان، بر عهده گرفته است.

در این بیانیه آمده است که از نماینده طا-لبان خواسته شده است تا فوراً به حکومت موقت طا-لبان برای بررسی کامل و اتخاذ تدابیر شدید علیه عاملان حمله اخیر اطلاع دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا