آخرین اخبارافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

پاکستان: دست داشتن شهروندان افغانستان در ناامنی‌های پاکستان برای منطقه خطرناک است

خبرگزاری دید: فرمانده ارتش پاکستان بار دیگر به پناه‌گاه‌های امن تروریستان در خاک افغانستان اشاره کرده و گفته که این معضل برای آرامش منطقه مضر است.

جنرال عاصم منیر رییس ستاد ارتش (COAS) پاکستان امروز دوشنبه(١٦ اسد) گفته که «دخالت اتباع افغان» در حوادث تروریستی در پاکستان «برای صلح [و] ثبات منطقه مضر است».

اظهارات فرمانده ارتش پاکستان چند روز پس از آن بیان می‌شود که وزارت خارجه آن کشور دست داشتن «تروریست‌های افغان» در حمله ماه گذشته به کانتون ژوب را تایید کرد.

در بیانیه‌ای که امروز توسط روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) منتشر شد، آمده است که جنرال منیر در جریان بازدید از یادمان شهدا در قلعه بالاحصار در پیشاور، جایی که با بزرگان قبیله‌ای از ولسوالی‌های تازه ادغام شده (NMDs) خیبر ملاقات کرد، به رویدادهای تروریستی نیز اشاره کرد.

وی گفته است: دست داشتن اتباع افغانستان در حوادث تروریستی در پاکستان برای صلح، ثبات منطقه و انحراف از توافق‌نامه صلح دوحه توسط حکومت موقت افغانستان مضر است.

توافق‌نامه دوحه در ماه فبروری ۲۰۲۰ در قطر بین ایالات متحده و طا-لبان امضا شد تا به جنگ ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱ در افغانستان پایان دهد.

جنرال منیر با ابراز نگرانی در مورد «پناهگاه‌های» موجود برای افراد ممنوعه و آزادی عمل آن‌ها در خاک افغانستان، وعده داده است: پاکستان از هیچ تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های تروریستی و حفاظت از شهروندان خود به هر قیمتی دریغ نخواهد کرد.

در بیانیه ارتش آمده است: با عزم سرسخت ملت، پاکستان با موفقیت با تروریزم مقابله می‌کند تا محیطی باثبات و صلح‌آمیز را برای توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

فرمانده ارتش پاکستان بیان داشته که بزرگان قومی به نیروهای مسلح اطمینان دادند که تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) و ایدیولوژی آن‌ها «هرگز برای هیچ قبیله‌ای قابل قبول نخواهد بود و آن‌ها در کنار دولت خواهند ایستاد».

این در حالی است که امارت اسلامی حضور تروریستان را در خاک افغانستان رد کرده و بارها تاکید کرده که به هیچ کس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا