آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سفیر روسیه در کابل:

پس از حل اختلافات سیاسی، آماده همکاری نظامی با افغانستان هستیم

سفیر روسیه در کابل می‌گوید که کشورش همکاری‌های نظامی‌ را با کابل پس از یافتن یک راه حل برای بحران سیاسی کنونی افغانستان آغاز خواهد کرد.

سفیر روسیه در کابل می‌گوید که کشورش همکاری‌های نظامی‌ را با کابل پس از یافتن یک راه حل برای بحران سیاسی کنونی افغانستان آغاز خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، الکساندر مانتیتسکی روز چهارشنبه( ۳ ثور) در مصاحبه با یک رسانه‌ روسی گفت که روسیه امیدوار است تا همکاری نظامی خود را با افغانستان پس از غلبه این کشور بر بحران سیاسی‌ که به دنبال انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده، آغاز کند.
آقای مانتیتسکی در عین حال افزود که دولت افغانستان به همراه امریکا و ماموریت ناتو، سیاست «سازماندهی ارتش افغانستان طبق الگوهای غربی» را دنبال می‌کند و همکاری دفاعی در دستور کار روابط افغانستان و روسیه نیست.
به گفته او، روسیه اما آماده بررسی درخواست شرکای افغانش برای ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور است.
او گفت: «مقامات ارشد نیروهای امنیتی ملی افغانستان بارها مطمئن‌بودن هلیکوپترهای سری Mi را تحسین کرده‌اند. ما امیدواریم امکان آن وجود داشته باشد که همکاری‌مان در این زمینه را به عنوان بخشی از همکاری با دولت تازه افغانستان آغاز کنیم.»

برخی رسانه‌های روسی پیش از این نیز از قول مقامات روسیه از آمادگی این کشور برای ارسال نیروی نظامی به افغانستان خبر داده‌ بودند؛ اما چند روز پس از نشر این گزارش‌ها، مقامات روسی آن را تکذیب کردند.
مبارزه با کرونا
سفیر روسیه در کابل همچنین می‌گوید که گروه طالبان و دولت افغانستان برای هماهنگی در مبارزه به ویروس کرونا در مناطق تحت کنترول این گروه در حال مذاکره‌ هستند.
به گفته او، ویروس کرونا مسلماً روی روند صلح افغانستان نیز تاثیر گذاشته‌ است. این ویروس هم طالبان و هم نظامیان افغان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سفیر روسیه گفت: «دولت افغانستان درباره هماهنگی رویکردها نسبت به واکنش به ویروس کووید- ۱۹ در مناطق تحت کنترول این گروه با طالبان در مذاکره است.»
او گفته ‌است که روند صلح در شرایط رویارویی با شیوع کروناویروس، دچار چالش‌های تازه‌ای خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا