آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشواقتصاد و توسعهایران

پس از ۲ سال؛ مسیر ترانزیت کالا از بندر چابهار بازگشایی شد

خبرگزاری دید: مسئولان ترانسپورت زمینی ولایت نیمروز از بازگشایی و آغاز انتقال کالاهای تجارتی از طریق بندرچابهار خبرداد.

مولوی آصف آصف، رییس ترانسپورت زمینی ولایت نیمروز به رسانه‌ها گفته است: با انسداد بندر چابهار در دو سال گذشته؛ مشکلاتا فراوانی برای انتقال کالاهای تجاری تاجران به وجود آمده بود که اکنون این مسیر مبادلات کالای تجاری ، پس از دو سال دوباره فعال و بازگشایی گردید.

وی؛ چابهار را یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و نقش آن را در تسریع روند تجارت تاثیرگذار دانسته است.

مولوی آصف می گوید: سه روز قبل ۱۰ محمولۀ تجاری از طریق این بندر وارد افغانستان شده و ۶۰ محموله موجود دیگر نیز به زودی وارد کشور می‌شود.

او افزوده است که «به منظور تسریع بخشیدن در روند انتقال بار از روز گذشته (۲۰ دلو)  برای وسایط بندر چابهار صف یا لین جداگانه را تنظیم نموده‌ایم، پارچه نوبت جداگانه برای راننده‌های این وسایط می‌دهیم، قرار است این مسیر رونق بگیرد و مسئولین امارت بالای این موضوع توجه جدی دارند.

به گفته وی، وسایط باربری عبوری از طریق پل ابریشم به سوی ایران ، از مسیرهای پایانه، بازارچه، بندرعباس و لین سیمان عبور می‌کردند؛ اما اکنون با گشایش مسیرچابهارمشکل تاجران و راننده‌‌گان ترانزیت در روند بارگیری کاهش یافته‌

 و روند تجارت سرعت خواهد یافت.

رییس ترانسپورت زمینی ولایت نیمروز می گوید: با چاپ برگه نوبت دهی و  فعال شدن این بندر، روند نوبت دهی رانندگان ترانزیت از یک ماه اکنون به ۱۵ الی ۲۰ می‌رسد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا