آخرین اخبارجهانسیاست

پنهان‌کاری در افغانستان؛ انتقاد شدید سیگار از پنتاگون و وزارت خارجه

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان از پنتاگون و وزارت امور خارجه این کشور به خاطر پنهان‌کاری اطلاعات مهم در باره عملیات‌های ایالات متحده در افغانستان شدیداً انتقاد کرده است.


به نقل از آکسیوس، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) روز گذشته پنتاگون و وزارت امور خارجه ایالات متحده را به پنهان‌کاری اطلاعات مهم در باره عملیات‌های ۲۰ سال گذشته این کشور در افغانستان متهم کرد.
جان ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در ویرجینیا گفته است: این جزییات تقریباً به طور حتم برای کانگرس و عموم مردم در ارزیابی این‌که آیا پیشرفت حاصل شده است یا خیر، مفید خواهد بود.


ساپکو افزوده است: در اصل، تقریباً تمام اطلاعاتی که شما نیاز دارید برای تعیین این‌که آیا نیروهای امنیتی افغانستان یک نیروی جنگی واقعی بودند یا خانه‌ای از کارت‌های در انتظار سقوط.
به گفته وی، وزارت امور خارجه و سایر آژانس‌های نظارتی از وی خواسته است تا به طور موقت دسترسی به تمام گزارش‌های بازرسی و حسابرسی مالی در وب سایت‌های خود را تعلیق کند، زیرا این اطلاعات می‌تواند متحدان افغان را در معرض خطر قرار دهد.
وی بیان داشته است: تصویر کامل از آنچه در ماه اگست رخ داد – و همه علایم هشدار دهنده‌ای که می‌توانست آن نتیجه را پیش‌بینی کند – تنها در صورتی آشکار خواهد شد که اطلاعات وزارت خارجه و دفاع که از انتشار عموم محدود شده‌اند، در دسترس باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا