آخرین اخبارجهانسیاست

پیام محرم امریکا به اوکراین: برای مذاکره با روسیه آماده باشید

خبرگزاری دید: نشریه امریکایی از فشارهای پشت‌پرده دولت امریکا بر مقامات اوکراین برای نشان دادن آمادگی جهت بازگشت به مذاکرات با روسیه خبر داد.


به نقل از واشنگتن‌پست، مقامات امریکایی به ‌صورت مخفیانه در حال فشار آوردن به سران اوکراین هستند تا ضمن توقف مخالفت‌های خود با مذاکره، آمادگی خود را برای بازگشت به گفت‌وگو با روسیه نشان دهند.
منابع مطلع گفته اند که درخواست مقامات امریکایی از کی‌یف در جهت فشار آوردن برای نشستن پای میز مذاکره نیست بلکه اقدامی حساب‌شده برای مطمئن‌شدن از حفظ حمایت دیگر کشورها از اوکراین است.
در این گزارش آمده است که گفت‌وگوهای واشنگتن با اوکراین، پیچیدگی موضع دولت امریکا درخصوص اوکراین را نشان داد که همزمان با ارسال تسلیحات از این کشور حمایت می‌کند اما به راهکاری سیاسی برای پایان این درگیری امیدوار است.
این روزنامه با ادعای این‌که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه جدیت چندانی برای مذاکره با اوکراین ندارد، اما به نقل از مقامات امریکایی نوشت که ممنوعیت وضع‌شده برای مذاکره توسط ولادیمر زلنسکی رییس جمهور اوکراین باعث نگرانی متحدان این کشور شده است.
بر بنیاد این گزارش، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا هنوز به سوالات درباره این گزارش پاسخ نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا