آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

رییس توافق ملی و تغییر:

در آزادی زندانیان طالبان، باید ملاحظات نهادهای امنیتی مدنظر باشد

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر می‌گوید که اصل موضوع آزادی زندانیان طالب برمی‌گردد به مسایل انتخاباتی ولی در آزادی آنان باید ملاحظات و دیدگاه نهادهای امنیتی و دفاعی کشور مدنظر گرفته شود.

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر می‌گوید که اصل موضوع آزادی زندانیان طالب برمی‌گردد به مسایل انتخاباتی ولی در آزادی آنان باید ملاحظات و دیدگاه نهادهای امنیتی و دفاعی کشور مدنظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر در برنامه «خط کابل» تلویزیون خورشید پیرامون آزادی زندانیان طالب گفت: در شرایطی حکومت تأکید به آزادی زندانیان طالب دارد که قبلاً نیز شماری از آن‌ها آزاد گردید، ولی نتیجه آن افزایش جنگ و خشونت بود.
آقای محمودی با تأکید به بررسی پرونده زندانیان افزود: کسانی هستند که چندین سال از مدت حبس شان گذشته، اما هیچ توجهی به بررسی پرونده‌های آنان نشده، اما برعکس حکومت روی کسانی که دست شان به خون نیروهای امنیتی و مردم افغانستان آغشته است، تمرکز و تأکید به آزادی آنان دارد.
وی تصریح کرد: در آزادی زندانیان طالب باید نظر نهادهای امنیتی و دفاعی گرفته شود، زیرا طالبان خسارت‌های مالی و جانی به نیروهای امنیتی و مردم وارد کرده که در صورت نادیده گرفتن نهادهای امنیتی و دفاعی، انگیزه نیروهای امنیتی ضعیف خواهد شد.
رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر تصریح کرد: در گذشته نیز طالبان از زندان آزاد شده‌اند و در مقابل آنان نیز زندانیان را آزاد کرده که می‌توان گفت بین دو طرف تعامل صورت گرفته است.
این چهره سیاسی کشور اظهار داشت: خیلی خوب خواهد بود که از دو طرف زندانیان آزاد شود، اما موضوعی که خیلی مهم است و باید درنظر گرفته شود، جلوگیری از فساد می‌باشد و نشود کسانی که حق آزادی ندارند، آزاد و کسانی که باید آزاد شوند، در بند باقی بمانند که نمونه آن آزادی زندانیان حزب اسلامی است.
سید علی‌رضا محمودی گفت: اکنون طالبان آدرس رسمی در قطر دارند و باید آزادی زندانیان در فضای شفاف‌تر و روشن‌تر انجام شود و نباید کسانی از بند رها شود که دست شان به خون هزاران بیگناه آلوده است، زیرا مردم هیچگاه آنان را نخواهند بخشید.
اخیراً حکومت ۳۰۰ طالب را به نشانه حسن نیت آزاد کرد و یک گزارش تحقیقی نشان داد که یکی از زندانیان آزاد شده در حمله به کمپ گرین ویلج در شرق شهر کابل دخیل بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا