آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

چهاردهمین سالگرد حمله تروریستی بر هوتل کاخ تاج محل بمبئی؛ هند: تروریزم بشریت را تهدید می‌کند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه هند در ۱۴ اُمین سالگرد حمله تروریستی بر هوتل کاخ تاج محل بمبئی تروریزم را تهدیدی علیه بشریت خواند و بر سپردن عاملان آن به دست عدالت تأکید کرد.


اس. جی‌شکنر وزیر امور خارجه هند به تازگی در سخنانی به مناسبت ۱۴ اُمین سالگرد حمله تروریستی بر هوتل کاخ تاج محل بمبئی که در آن ۱۶۶ نفر جان خود را از دست داد، بر ریشه‌کن کردن تروریزم در جهان پافشاری کرد.
وزیر خارجه هند در توییتی نوشت: تروریزم بشریت را تهدید می‌کند. … کسانی که این حمله را برنامه‌ریزی و نظارت کردند باید به دست عدالت سپرده شوند.
جی‌شنکر خاطرنشان کرده است: ما به عنوان عضو مسئول جامعه جهانی باید عوامل آن را به عدالت بسپاریم.
در همین حال، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند نیز در سخنانی گفته تا زمانی که تروریزم ریشه‌کن نشود، کشورش هرگز آرام نمی‌گیرد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا نیز در توییتی با اشاره به حمله تروریستی در شهر بمبئی گفت که ۶ شهروند امریکایی نیز در این حمله جان خود را از دست داده بود.
به تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸، دست‌کم ۱۴۰ شهروند هندی، ۲۶ شهروند خارجی از ۲۳ کشور جهان در حمله تروریستی بر هوتل کاخ تاج محل شهر بمبئی جان باختند و عوامل این حمله تا کنون دستگیر و محاکمه نشده‌اند.


مسئولیت این حمله را لشکر طیبه به دوش گرفت که رهبران آن در پاکستان اقامت دارند. ساجد میر طراح اصلی این حمله در پاکستان زندگی می‌کند و حافظ سعید رهبر لشکر طیبه شهروند پاکستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا