آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهجهانچینمنطقه

چین از سازمان شانگهای خواست برای تعامل با طالبان با یوناما همکاری نماید

خبرگزاری دید: فو کونگ نماینده دایم چین در سازمان ملل‌متحد خواستار همکاری بین سازمان شانگهای و یوناما جهت تقویت تعامل جهان با حکومت سرپرست طا-لبان در افغانستان شد.

چین از سازمان شانگهای خواست برای تعامل با طالبان با یوناما همکار نماید

به نقل از شینهوا، نماینده چین در جلسه‌ای درباره همکاری میان سازمان‌ملل و سازمان همکاری شانگهای بر نقش حیاتی سازمان همکاری شانگهای در رسیدگی به چالش‌های جهانی و ترویج جهان چندقطبی و جهانی‌سازی اقتصاد فراگیر تاکید کرده است.
به گفته وی، همکاری بین‌المللی با سازمان همکاری شانگهای (SCO) در حفظ صلح و امنیت جهانی حیاتی است.
فو گفته است: «جامعه بین‌المللی باید به درخواست‌های اعضای سازمان همکاری شانگهای توجه کند.»
او بر نیاز به رویکردی متعادل برای تقویت دنیای چندقطبی و تقویت جهانی‌سازی اقتصادی فراگیر برای رسیدگی به پیچیدگی‌های چشم‌انداز جهان امروز پافشاری کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت چندجانبه‌گرایی، از تلاش‌های سازمان همکاری شانگهای برای حفظ اصول منشور سازمان‌ملل و مقاومت در برابر فشارهای ذهنیت جنگ سرد و رویارویی‌های بلوکی قدردانی کرده است.
فو با تشریح بیشتر نقش سازمان همکاری شانگهای در امنیت منطقه، خواستار تعهد مشترک برای مبارزه با تروریزم، جدایی‌طلبی و افراط‌گرایی شده که آن‌ها را تهدیدهای مهمی برای امنیت جهانی توصیف کرد.
نماینده چین سازمان ملل را تشویق کرد تا با سازمان همکاری شانگهای در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریزم، کنترل مواد مخدر و مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی همکاری و به ایجاد ظرفیت‌های امنیتی و اجرای قانون در منطقه کمک کند.
فو با اشاره به وضعیت افغانستان، خواستار همکاری بین سازمان همکاری شانگهای و یوناما برای تقویت تعامل بین‌المللی با حکومت سرپرست افغانستان شد.
او هدف این همکاری را کمک به افغانستان برای دور شدن از تروریزم و ​​دستیابی به صلح و ثبات پایدار دانست.
در مورد توسعه اقتصادی و اجتماعی، نماینده پکن از همسویی سازمان همکاری شانگهای با اهداف سازمان ملل ستایش کرده و بر مشارکتش در همکاری‌های منطقه‌ای برای تسهیل تجارت، زیرساخت‌ها، کشاورزی، کاهش فقر و توسعه پایدار تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا