آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

چین: راهبرد جدید هسته‌ای امریکا صلح جهانی را نابود می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به راهبرد جدید هسته‌ای نظامی واشنگتن، گفته است امریکا با راهبرد جدید هسته‌ای نظامی خود، صلح را در جهان تهدید می‌کند.
به نقل از تارنمای «یی سی چین»، «گینگ شوانگ» در مصاحبه با خبرنگاران در پیکنگ خاطر نشان کرد پنتاگون با این سند جدید منتشر شده در واقع توسعه و صلح دنیا را نادیده گرفته است.
وی تاکید کرد، امریکا نه تنها به صلح پشت کرده است بلکه با این کار خود نشان داد هیچ توجهی به سیاست‌های خلع سلاح هسته‌ای ندارد.
وی افزود: امریکا اکنون هم دارنده بزرگترین زرادخانه هسته‌ای دنیاست و با اقدام تازه خود توازن هسته‌ای در جهان را برهم می‌زند.
گینگ گفت، اگر امریکا به مناطق عاری از تسلیحات هسته‌ای بر اساس این سند جدید بی‌اعتنایی نشان دهد و برای حراست از این مناطق تلاش نکند، به روند خلع سلاح هسته‌ای پشت کرده است.
وی گفت: سیاست چین از بین بردن این تسلیحات و ممنوعیت استفاده از آن‌ها است و این کشور هرگز بر خلاف سند امریکا که پیکنگ را یک تهدید هسته‌ای جلوه داده است در مسابقات اتمی شرکت نمی‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد امریکا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و اضافه کرد هر اقدامی برای توسعه زرادخانه هسته‌ای امریکا با بهانه قرار دادن تهدید چین، محکوم به شکست است.
«رن گوا چیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین هم در مصاحبه‌ای در پیکنگ گفته بود، امریکا به بهانه اینکه چین یک تهدید است با زیر سوال بردن قدرت اتمی چین در تلاش است تا برنامه نظامی تسلیحاتی خود را به پیش ببرد.
در سند جدید امریکا که در ۷۴ صفحه نگاشته شده، این کشور تاکید کرده است نباید به پیکنگ اجازه داد دچار اشتباه راهبردی شود، باید جلو این کشور را گرفت مبادا در اندیشه تهدید اتمی و یا کاربرد محدود این تسلیحات باشد.
«رن‌گو» گفت، چین هرگز به دنبال استفاده از این تسلیحات به عنوان اولین کشور نخواهد بود و سیاست و طبیعت برنامه‌های نظامی این کشور، صلح آمیز و دفاعی است.
وی گفت: ما بارها گفته‌ایم سیاست ما این است علیه هیچ‌کشور و در هیچ شرایطی دست به سلاح هسته‌ای نخواهیم برد و علیه کشورهای فاقد این تسلیحات و یا مناطق عاری از این سلاح‌ها وارد عمل نخواهیم شد.
سخنگوی وزارت دفاع چین افزود: امریکا به جای اینکه در اندیشه توسعه این تسلیحات باشد و با توجه به اینکه دارنده بزرگترین زرادخانه تسلیحاتی اتومی دنیاست، باید به دنبال محدود کردن این برنامه باشد و برای پیشبرد صلح در دنیا تلاش کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا