آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمدولت فراگیرسیاست

کابلوف: هنوز زود است که در باره به رسمیت شناختن طا-لبان گفت‌وگو کنیم

خبرگزاری دید: ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در آستانه نشست فارمت مسکو گفته است که گفت‌وگو در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان هنوز زود است.

نشست فارمت مسکو درباره افغانستان قرار است به تاریخ ۷ میزان در شهر کازان برگزار شود و گفته می‌شود که امیرخان متقی نیز در آن حضور خواهد داشت.

نماینده ویژه رییس‌ جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید: «هنوز خیلی زود است که درباره به رسمیت شناختن طا-لبان صحبت کنیم».

قرار است در این نشست نمایندگان روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان حضور داشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری این نشست، رستم خابیبولین رییس یک «بنیاد خیریه» در شهر کازان از روسیه خواسته که در نشست پیش رو، درباره به رسمیت شناختن طا-لبان صحبت شود.

او که حامی طا-لبان است، در ماه اپریل سال گذشته با جمال‌ناصر غروال؛ کاردار طا-لبان در سفارت افغانستان در مسکو دیدار کرده بود.

در همین حال، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با رسانه گازتا رو روسیه، درخواست او را رد کرد.

ضمیر کابلوف روز گذشته به این رسانه گفت که قرار نیست در مورد به رسمیت شناختن طا-لبان صحبت شود؛ چرا که هنوز برای این کار زود است.

روزنامه گازتا رو گزارش داده: «طا-لبان یک جنبش اسلام‌گرای افراطی است و در اکثر کشورهای جهان از جمله روسیه به عنوان تروریست شناخته شده و ممنوع است».

ضمیر کابلوف پیش‌تر گفته بود که موضوع تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان در دستور کار این نشست است.

به گفته آقای کابلوف، تاکنون هیچ پیشرفتی در مورد تشکیل چنین حکومتی به دست نیامده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا