آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات ورود افراد مسلح و شکسته شدن مُهر و لاک مرکز جمع‌بندی نتایج را شایعه خواند

پس از دست به دست شدن خبری مبنی بر ورود افراد مسلح به مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی کمیسیون انتخابات، این نهاد با نشر اطلاعیه‌ای آن را رد کرده و شایعه خواند.

پس از دست به دست شدن خبری مبنی بر ورود افراد مسلح به مرکز جمع‌بندی و بررسی نتایج دیجیتالی کمیسیون انتخابات، این نهاد با نشر اطلاعیه‌ای آن را رد کرده و شایعه خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون انتخابات امروز دوشنبه(۲۹میزان) با نشر اطلاعیه‌ای شکسته شدن مهرولاک مرکز جمع بندی نتایج دیجیتالی این کمیسیون را شایعه خوانده و تاکید کرده که کار جمع‌بندی و انتقال نتایج به سرور مرکز به گونه عادی جریان دارد.
متن کامل اطلاعیه مطبوعاتی
در پیوند به شکستاندن مُهر و لاک(Seal) دروازه مرکز جمع بندی و بررسی نتایج دیجتالی
کمیسیون مستقل انتخابات به خاطر جمع بندی نتایج و تأمین شفافیت بیشتر در پروسه جمع بندی آراء مطابق احکام قانون، لوایح و طرزالعمل های مربوطه در حال حاضر روی سه محور اساسی فعالیت می‌نماید.

  1. انتقال معلومات بایومتریک(نشان انگشت، عکس چهره و عکس تذکره) به سرور مرکزی؛
  2. جمع بندی آرای مندرج در فورمه‌های اصلی نتایج در مرکز ملی جمع بندی نتایج؛
  3. جمع بندی و بررسی فورمه‌های دیجیتالی نتایج در مرکز جمع بندی و بررسی این معلومات؛
    طوری که قبلاً به صورت تکرار با مردم شریف افغانستان معلومات شریک ساخته شده است در مرکز جمع بندی و بررسی نتایج دیجیتالی ۲۳۱۷۶ عکس فورمه نتایج و فورمه دیجیتالی توأم با آمار رأی دهندگان بایومتریک شده طی مراحل شده است که قبلاً کاپی این معلومات توسط هیئت مؤظف از جانب کمیسیون با حضور داشت ناظرین و مشاهدین به منظور مقایسه آن با معلومات مرکز ملی جمع بندی نتایج در آن مرکز انتقال گردید است که به اساس آن یکتن از اعضای کمیسیون، آمار بایومتریک شده و غیر بایومتریک شده را با مردم افغانستان از طریق رسانه‌های همگانی شریک ساخته است.
    کمیسیون مستقل انتخابات با شفافیت کامل و اطلاع رسانی به موقع تمامی روندهای انتخابات را در حضور ناظرین، مشاهدین و رسانه‌ها برگزار نموده و اکنون هم هیچ محدودیتی در مقابل ناظرین و رسانه ها وضع نشده و آن‌ها در تمام شفت‌های کاری در کمیسیون حضور دارند.
    امروز در رسانه‌های اجتماعی شایعاتی پخش و نشر گردیده که گویا مُهر و لاک دروازه ورودی مرکز جمع بندی و بررسی نتایج دیجیتالی شب هنگام شکستانده شده است. این شایعات بی‌بنیاد بوده و برای اطمینان خاطر مردم عزتمند افغانستان دو مورد ذیل بیشتر وضاحت داده می‌شود:
  4. مرکزی که در آن ماشین‌های بایومتریک قرنطین شده تحت کار تخنیکی قرار دارد. تمام روند کاری آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین پیش می‌رود و در ختم هر شفت کاری، دروازه آن با حضور داشت ناظرین و مشاهدین مهر و لاک می‌گردد. نمبر قفل دروازه این مرکز در نزد ناظرین تیم‌های مختلف انتخاباتی موجود است و با حضور داشت آنان باز و بسته می‌شود.
  5. همچنان کمیسیون، برای تمام کاندیدان حساب کاربری خاصی را در نظر گرفته است که هر گونه تغییرات در سرور مرکز جمع بندی و بررسی معلومات دیجیتالی برای آنان قابل مشاهده است.
    کمیسیون مستقل انتخابات از تمام جوانب ذیدخل انتخابات که تا کنون زحمات این کمیسیون را به دیده‏ قدر نگریسته و از کارکردهای ما حمایت نموده اند، سپاسگزاری می‏نماید. همچنان با کمال احترام از تمام جوانب ذیدخل تقاضامندیم، حوصله مندی خویش را داشته باشند تا کمیسیون روند جمع بندی آراء را به صورت بهتر و با رعایت اصل شفافیت و دقت به پایان برساند.
    کمیسیون انتخابات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا