آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

کمیسیون حقوق بشر به فعالیت خود در افغانستان ادامه می‌دهد

خبرگزاری دید: به دنبال لغو کمیسیون مستقل حقوق بشر کشور توسط طا-لبان، این کمیسیون در پیامی گفته است که به فعالیت خود با رییس و کارمندان جدید ادامه خواهد داد.


کمیسیون حقوق بشر گفته است، با تسلط طا-لبان بر افغانستان، این کمیسیون نیز با بحران‌های امنیتی، مدیریتی، هویتی، نبود هماهنگی، نبود منابع و خلاء رهبری مواجه شد و طی ۸ ماه گذشته دفتر این نهاد توسط طا-لبان تعطیل و به این دلیل قادر به تمدید قرارداد کارمندان خود نبوده است.
کمیسیون همچنین از استعفای شهرزاد اکبر رییس این نهاد خبر داده و گفته است که اکبر، به دلیل مشکلات شخصی از ریاست استعفا کرده و در حال حاضر نعیم نظری به عنوان سرپرست انتخاب شده است.
کمیسیون حقوق بشر در خصوص ادامه کار خود در افغانستان نیز عنوان کرد: در حال حاضر با نهادهای حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیشنری عالی حقوق بشر، مراکز هماهنگی نهادهای ملی حقوق بشر و… در تماس هستیم و به فعالیت خود در افغانستان ادامه خواهیم داد.
این درحالی است که طا-لبان چندی پیش کمیسیون مستقل حقوق بشر، کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی، دبیرخانه‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا، شورای عالی مصالحه و شورای امنیت ملی را منحل اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا