آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

کمیشنر حقوق بشر یوناما به هرات رفت/ هدف سفر حقوق زنان و آزادی بیان است

ریچارد بینت مسئول عمومی حقوق بشر «یوناما» در افغانستان، در سفر به ولایت هرات با محی‌الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت دیدار و دوطرف پیرامون نحوه‌ همکاری مؤسسات بین‌المللی با متضررین خشکسالی، موضوعات حقوق بشری و جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان گفت‌و‌گو نمودند.

به گزارش خبرگزاری دید، سرپرست مقام ولایت هرات، توجه به جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان در عملیات‌های نظامی را یکی از اولویت‌های اساسی نیروهای امنیتی و دفاعی در سطح ولایت هرات اعلام کرد و گفت:« متأسفانه دشمنان مردم افغانستان در بسیاری موارد از غیر نظامیان بعنوان سپر انسانی استفاده می‌نمایند.»

در همین حال، ریچارد بینت کمیشنر حقوق بشر ملل متحد در افغانستان، از سفر به ولایت هرات ابراز خرسندی نمود و از آماد‎گی مؤسسات بین‌المللی به خاطر کمک به متضررین خشک‌سالی‌ها و حمایت از بیجا شد‌گان داخلی اطمینان داد.

در این نشست همچنان پیرامون حق‌ دسترسی به اطلاعات و حمایت از اصحاب رسانه و حقوق زنان نیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

 ریچارد بینت به عنوان عالی‌ترین مقام بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنان پیرامون روند صلح در افغانستان صحبت نمود و تاکید کرد که دستاوردهای نزدیک به دو دهه گذشته باید حفظ گردد.

او، در عین حال بر هماهنگی مؤسسات بین‌المللی در سطح ولایت هرات با ادارات دولتی نیز تاکید ورزید و گفت که هیچ یک از مؤسسات حق فعالیت خودسرانه مغایر با قوانین افغانستان را ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا