آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

گراف جرایم در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته

وزارت امور داخله کشور اعلام کرده است که میزان جرایم در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وزارت امور داخله کشور اعلام کرده است که میزان جرایم در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، راه اندازی ۲۴۱۲ عملیات مشترک و مستقل و واپس گیری ۱۰ ولسوالی، دست آوردهای عمده وزارت امور داخله در بخش مبارزه با تروریزم را تشکیل می دهد.
در نتیجه عملیات‌های مستقل و مشترک بیش از ۹۳۰۰ تن از افراد دشمن، به شمول والیان نام نهاد، ولسوالان نام نهاد و فرماندهان نظامی دشمن کشته و بیش از ۲۹۰۰ تن زخمی شده‌اند.
در همین حال بیش از ۱۹۰۰ به ظن سازماندهی حمله‌های تروریستی بازداشت شدند.
در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۶ هزار واقعه جنایی در سراسر کشور روی داده است و نیروهای پولیس در پیوند به این واقعات، بیش از ۲۰ هزار مظنون را بازداشت کرده‌اند.
مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله که در برنامه حسابدهی دولت به ملت در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد افزود: میزان جرایم در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.
پولیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۶۰۰ مورد عملیات را در کشور راه‌اندازی کرده است که در نتیجه آن بیش از ۴۲۰۰ تن در پیوند به قضایای مواد مخدر، بازداشت شده‌اند.
در نتیجه این عملیات‌ها ۹۶ دستگاه لابراتوار تولید مواد مخدر و۳۰ ذخیره گاه بزرگ مواد مخدر کشف و از بین برده شده است.
همچنان بیشتر از ۱۱۰۰ تُن مواد مخدر شامل هیرویین، تریاک، چرس، مورفین، خشخاش، بنگدانه و مواد کیمیاوی در نتیجه عملیات‌های پولیس مبارزه با مواد مخدر از نقاط مختلف کشور کشف و ضبط شده است.
وزارت امور داخله در سال ۱۳۹۸ در راستای مسلکی سازی و ارتقای ظرفیت وایجاد زمینه‌های تحصیلی نیروهای پولیس در بیرون از کشور، بیش از ۱۰۰۰ تن را به کشور‌های مختلف، به منظور فراگیری دوره‌های تحصیلی اعزام کرده است.
در همین حال، بیش از ۶۸ هزار تن پس از فراگیری تعلیمات مسلکی از کورس‌های مختلف فارغ گردیده و برای اضافه تر از ۱۰ هزار سرباز پولیس ملی و محلی، پلان‌های تعلیمی مسلکی روی دست قرار دارد.
مجموع عواید وزارت امور داخله در سال ۱۳۹۸ به ۱۰ میلیارد افغانی رسیده واین وزارت در نتیجه تنظیم دقیق اعاشه و اباطه پولیس حدود ۲ میلیارد افغانی واز بابت معاشات این نیروها، ۳ میلیارد افغانی صرفه جویی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا