آخرین اخبارافغانستانورزش

گرایش کم جوانان به ارگان‌های امنیتی فراه


بازی تازه‌ی گروه طالبان مسلح از این به بعد در ولایت فراه روی مسیر «باغ پل» در جهت عواید برنامه‌های اقتصادی از گمرک آن ولایت است.
مسیر باغ پل در شاهراه فراه–فراه‌رود ولایت فراه موقعیت دارد که اعضای گروه طالبان در تلاش نزدیک شدن به عواید گمرک آن ولایت نقش بازی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود نعیمی، نماینده شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می‌گوید: از چندی به این سو گروه طالبان در این مسیر، مشکلات زیاد امنیتی را برای نیروهای پولیس و افراد غیرنظامی نیز ایجاد کردند.
او گفت که از شروع سال روان تاکنون در ولایت فراه حدود ۳۰۰ تن از نیروهای دولتی و افراد نزدیک به دولت از سوی اعضای گروه تروریستی طالبان کشته شده‌اند.
به گفته وی، یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود تلفات نیروهای امنیتی نسبت به شورشیان بیشتر شود‌، عدم هماهنگی مناسب بین ارگان‌های امنیتی با یک‌دیگر است.
موصوف علاوه می‌کند، در زمان درگیری طالبان با دولت آمار مخالفان مسلح بیشتر می‌شود، اما هیچ یک از نهادهای امنیتی حاضر نیستند که با ارگان دیگر وارد کمک و همکاری شوند.
گرایش کم جوانان، به ارگان‌های امنیتی فراه
جوانان ولایت فراه که همانا شهروندان آن ولایت می‌شوند کمتر گرایش به ارگان‌های امنیتی جهت ایفای وظیفه دارند.
آقای نعیمی بیان می‌دارد، بروز اساسی این حرف ناشی بر عدم هماهنگی کامل نهادهای امنیتی بین هم بوده و جوانان این ولایت از قدرت گروه‌های تروریستی «ترس و هراس» دارند.
عضو شورای ولایتی فراه می‌رساند که بیشتر مناطق ولایت فراه در اختیار اعضای گروه طالبان است و نقش دولت به شکل بی‌معنا دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد که از یک میلیون جمعیت ولایت فراه تنها ۱ هزار نفر در ارگان‌های امنیتی این ولایت وظیفه دارند.
در همین حال، با تلاش‌های فراوان هیچ یک از مقامات محلی و امنیتی ولایت فراه حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.
نقش اعضای گروه طالبان روزبه‌روز در ولسوالی‌ها و مرکز ولایت فراه در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا