آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

گروه بین‌المللی بحران: پشتیبانی از طا-لبان ممکن پاکستان را تحت فشار قرار دهد

جهان / آخرین خبر / سیاسی / خبرهای مهم
خبرگزاری دید: گروه بین‌المللی بحران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در گزارشی می‌گوید که پاکستان به دلیل روابط نزدیک با طا-لبان ممکن تحت فشار کشورهای غربی قرار گیرد.


گروه بین‌المللی بحران به تازگی با نشر گزارشی گفته است که پاکستان از سال‌ها به اینسو از طا-لبان حمایت کرده و تلاش دارد از نتیجه نامطلوب تنش در افغانستان بهترین بهره را ببرد.
در این گزارش آمده است که به دلیل روابط نزدیک با طا-لبان،‌ پاکستان ممکن است تحت فشار کشورهای غربی قرار بگیرد، زیرا پاکستان هنوز نتوانسته طا-لبان را متقاعد کند به خواسته‌های جامعه جهانی پاسخ مثبت دهند.
گزارش گروه بین‌المللی بحران می‌گوید که اسلام‌آباد از بحران اقتصادی و سیاسی در افغانستان نگران بوده زیرا به دلیل رکود اقتصادی در افغانستان پاکستان نمی‌تواند روابط تجاری خود را با این کشور احیا کند.
پاکستان همچنین نگران است که ناامنی در این کشور همسایه به گروه‌های مختلف از جمله طا-لبان پاکستانی اجازه دهد تا برای خرابکاری به راحتی وارد پاکستان شوند. اسلام‌آباد ادعا می‌کند که پناه‌گاهای این گروه‌ها در افغانستان است.
با این حال، در گزارش آمده است که با وجود این اختلافات، اسلام‌آباد در کنار طا-لبان باقی خواهد ماند، زیرا پاکستان همچنان امیدوار است که طا-لبان از منافع‌اش در افغانستان محافظت کنند.
در گزارش همچنین آمده است که اسلام‌آباد به دنبال لغو تحریم‌های غرب علیه طا-لبان و استفاده از روابط نزدیک خود با این گروه برای متقاعد کردن آن‌ها به پذیرش خواسته‌های جامعه جهانی است.
گروه بحران در این گزارش بیان داشته که اسلام‌آباد اکنون می‌خواهد کشورهای غربی را متقاعد سازد که فشار‌ها نه بلکه مشوق‌ها می‌تواند روش طا-لبان را تغییر دهد.
این کشور از قدرت‌های خارجی می‌خواهد تا یک نقشه‌ٔ‌راه را که به رسمیت دیپلماتیک طا-لبان منتهی شود، تسوید کنند و از کشورهای غربی می‌خواهد که واقعیت جدید افغانستان را بپذیرند و از پالیسی‌های عملی در مقابل حکومت این کشور به رهبری طا-لبان کار بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا