آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهم

روند سبز؛ فهرست ۱۴۲ هواپیمای تحت کنترل طا-لبان را منتشر کرد

خبرگزاری دید: جریان «روند سبز» به رهبری امرالله صالح، فهرست ۱۴۲ هواپیمای فعال و غیرفعال تحت کنترول طا-لبان را منتشر کرد. این جریان گفته است که ۶۴ هواپیمای فعال و ۷۸ هواپیمای غیرفعال در هشت واحد نظامی طا-لبان وجود دارند. این روند در بخش دیگری از این گزارش از خلبانان همکار با طا-لبان خواست که نباید خون همسنگران خود را فراموش کنند، از خدمت به گروه حاکم دست بکشند در غیر آن مشخصات مکمل آنان علنی خواهد شد.

برپایه فهرستی که این جریان روز دوشنبه (۲۰ حمل) پخش کرد، ۳۰ نوع هواپیمای قابل استفاده و غیرقابل استفاده در واحدهای نظامی کابل، جلال‌آباد، گردیز، قندهار، شواب، هرات، مزارشریف و قندوز تحت کنترول طا-لبان قرار دارند.

در این فهرست تعداد هواپیماهای فعال و غیرفعال در هر واحد نظامی مشخص شده است. روند سبز مدعی است که طا-لبان در مورد تعداد هواپیماهای فعال در افغانستان اطلاعات نادرست می‌دهد.

روند سبز، که به تازگی به نشر فهرست اعضای گروه طا-لبان در ادارت مختلف پرداخته، مدعی است که از هواپیماهای تحت کنترول این گروه در سرکوب مردم افغانستان استفاده می‌شود.

واحد اطلاعاتی روند سبز (رسا) از خلبان‌ها، اینجینران و کارمندان پشتیبانی و فنی نظام پیشین، که اکنون برای طا-لبان کار می‌کنند، خواسته است که از فعالیت برای این گروه دست بردارند.

در بیانیه این جریان آمده است: «پیلوت‌ها (خلبان‌ها) نباید در خدمت اعضای شورای کویته و اعضای شورای میرانشاه باشند. آنها نباید خون همسنگران خود را فراموش کنند.»

به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ روند سبز تاکید کرده است که ارتباط نیروی هوایی سابق افغانستان با این جریان، زمینه جداسازی آنها از گروه طا-لبان را فراهم می‌سازد.

این جریان همچنین هشدار داده است: «ما امیدواریم که حرف به جایی نرسد که در تلاش برای هدف‌گیری پیلوت‌ها و پرسونل اسبق قوای هوایی که در خدمت طا-لبان اند، برآییم.»

«روند سبز» به رهبری امرالله صالح همچنین هشدار داده است که اسم و آدرس محل زندگی خلبان‌ها را پخش خواهد کرد.

این جریان طی دو روز گذشته فهرست نام‌های مقام‌های وزارت داخله و استخبارات طا-لبان را پخش کرد و اعلام کرده است که در اطلاعات بیشتری را درباره ادارات این گروه پخش خواهد کرد.

طا-لبان تاکنون در مورد فهرست‌هایی که این جریان پخش کرده، اظهار نظر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا