آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات:

گزارش شورای امنیت ملل متحد گام درخور تامل در راستای افشای استبداد خشن طا-لبانی است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از گزارش اخیر کمیته تعزیرات شورای امنیت ملل متحد در باره حکومت داری طا-لبان استقبال کرده و آن را گام درخور تامل در جهت روشن شدن استبداد در افغانستان دانسته است.

این شورا در خبرنامه‌ای که روز سه‌شنبه(۲۳ جوزا) نشر کرده، گفته است: «گزارش تیم تحلیل و ارزیابی شورای امنیت با بررسی عملکرد طالبان تبیین نموده است که آن‌ها تغییر ناپذیر هستند و تلاش‌های جهت‌های مشخصی در جامعه بین‌المللی برای قباحت زدایی و سفید نمایی کارنامه‌ آن‌ها فرجامی جز ضیاع وقت و تحمیل زیان های مزید بر مردم افغانستان نخواهد داشت».

در بخشی از خبرنامه تاکید شده که « از دید این شورا، جامعه بین‌المللی و به صورت ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت دارد، با وارد کردن فشار موثر و وضع تعزیرات به هدف خشکاندن منابع مالی طالبان مردم افغانستان را کمک نماید که بر سرنوشت سیاسی شان حاکم گردند».

در بخش دیگری از این خبرنامه، شورای مقاومت ملی برای نجات از نشست اسلو خواسته است که به جای جستن راه‌های تعامل با حاکمان افغانستان، به مردم افغانستان کمک نماید تا برای پس از طا-لبان آمادگی داشته باشند.

اخیراً شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی گفته است که طا-لبان به سیاست‌های دهه ۹۰ شان برگشته و بر محور قومگرایی کار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا