آخرین اخبارجهان

گزارش پنتاگون در باره نظامیان امریکایی کشته شده در میدان هوایی کابل زیر سوال رفت

خبرگزاری دید: خانواده‌های قربانیان حمله انتحاری ماه اگست در میدان‌هوایی کابل از گزارش اخیر پنتاگون در این رابطه به شدت انتقاد کرده و آن را زیر سئوال برده‌اند.

پنتاگون
به نقل از واشنگتن‌پست، پنتاگون به تازگی در گزارشی گفت که حمله انتحاری داعش-شاخه خراسان به میدان‌هوایی کابل «قابل پیش‌گیری» نبود.
در همین حال، خانواده‌های ۱۳ نظامی کشته شده امریکایی در این حمله می‌گویند که در باره گزارش پنتاگون در این رابطه شک و تردید دارند.
«شانا چپل» مادر «کریم نیکویی» تفنگدار دریایی کشته شده در این رویداد می‌گوید: همه تفنگداران دریایی که آنجا بودند می‌گویند که احساس ترس کردند. آن‌ها توسط طا-لبان هولناک محاصره شده بودند. آن‌ها در فضای باز و معرض خطر قرار داشتند.
خانواده «درین تیلر هوور» نیز گفته‌: آن‌ها در وضعیت غیرقابل دفاع قرار گرفتند. بلی، این تلاش بشردوستانه از سوی آن‌ها بود. آن‌ها با توجه به شرایط بهترین کاری را که می‌توانستند انجام دهند، انجام دادند. با این حال از ابتدا نباید در آن شرایط قرار می‌گرفتند.
چپل همچنین با اشاره به نتیجه‌گیری پنتاگون مبنی بر این‌که نظامیان امریکایی فقط با انفجار انتحار‌کننده کشته شدند و هیچ درگیری پس از انفجار صورت نگرفته، گفته است که این نظامیان پس از انفجار هدف اصابت مرمی سلاح‌های سبک قرار گرفته‌اند.
بر بنیاد این گزارش، چندین تفنگدار دریایی گزارش دادند که در جریان حمله انتحاری هدف تیراندازی قرار گرفتند.
چپل می‌گوید: من شخصاً رو در رو در مراسم خاکسپاری پسرم با یک (تفنگدار دریایی) صحبت کردم. این طوری متوجه تیراندازی شدم. او جای زخمش را به من نشان داد و به من گفت تیراندازی شده است.
این در حالی است که پنتاگون در گزارش خود گفته‌ بود که حمله تروریستی میدان‌هوایی کابل فقط از سوی یک عضو داعش صورت گرفته و هیچ گلوله‌باری پس از آن انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا