آخرین اخبارافغانستان

یوناما خواستار توقف خشونت در افغانستان شد


نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل در افغانستان حمله به مراسم تشییع جنازه را، دور از انسانیت خوانده و خواستار توقف خشونت در افغانستان شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” با ارسال اعلامیه مطبوعاتی گفته است: تدامیچی یاماموتو، نماینده سرمنشی سازمال ملل در افغانستان ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان حوادث روزهای گذشته، حمله به مراسم تشییع جنازه را غیراخلاقی و دور از انسانیت خواند.
وی حمله به مراسم تشییع جنازه را، کار فرصت‌طلبانی دانست که می‌خواهند برای بی‌ثبات ساختن افغانستان از حالات شکننده کنونی بهره ببرند.
او همچنان خواست تا خشونت را با خشونت پاسخ ندهند، بلکه ضروری است در این حالت وحدت و همبستگی مردم حفظ شود.
تدامیچی یاماموتو افزوده است:” من با تعداد زیادی از رهبران سیاسی صحبت کردم و اهمیت وحدت را روشن ساختم. آنها توافق نمودند که برای متوقف ساختن این چرخ خشونت، کار مشترک اهمیت دارد. حالا همه خواستار آرامش هستند. حصول اطمینان از امنیت در کابل، یک اولویت فوری است. زیرا این شهر شاهد بیشترین تعداد تلفات افراد ملکی بوده است.”
وی همچنان روی اقدامات هدفمند به منظور صلح تاکید کرده، و از تمام گروه‌ها خواسته است تا در این مورد داخل مذاکره شوند.
فرستاده خاص سازمان‌ملل برای افغانستان از جامعه جهانی خواسته است تا برای پایان دادن به این خشونت‌ها کمک کنند، و از ایجاد یک صلح دایمی حمایت کنند.
به باور وی جلسه آینده کابل در مورد صلح و امنیت فرصت خوبی برای انجام این کار است.
نماینده سرمنشی سازمان ملل همچنان از حمایت منسجم اعضای سیاسی جامعه‌جهانی با افغانستان سخن زده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا