آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

یک هیئت علمای پاکستانی به ریاست مولانا فضل‌الرحمان هفته جاری وارد کابل می‌شود

خبرگزاری دید: قرار است هیئتی از علمای دینی پاکستانی به ریاست مولانا فضل‌الرحمان رییس جمعیت علمای اسلام در هفته جاری وارد کابل شود.

روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان این موضوع را به نقل از یک منبع در کابل رسانه‌‌ای کرده است.

این منبع گفته است که مقدمات دیدارهای مختلف با هیأت پاکستانی نهایی شده که بر رسیدگی به موضوع تحریک طا-لبان پاکستان و حل تنش بین کابل و اسلام‌آباد تمرکز دارد.

به گزارش اکسپرس تریبون، این استراتژی شامل اعمال نفوذ مذهبی برای برآورده کردن خواسته‌های اسلام‌آباد است.

در گزارش این رسانه آمده است پیش‌بینی می‌شود که علمای پاکستانی با نمایندگان تحریک طا-لبان پاکستان (تی‌تی‌پی) نیز به ‌گونه‌ خصوصی گفت‌وگو کنند.

این منبع افزوده است که هدف این است که چارچوبی برای گفت‌وگو و جمع‌آوری دیدگاه‌ها در مورد طیف وسیعی از موضوعات ایجاد شود.

مولانا فضل‌الرحمان در اوایل ماه جاری برای سفر به کابل دعوت شد، زمانی که روابط کابل و اسلام‌آباد در پی یک حمله‌ مرگ‌بار در دیره اسماعیل‌خان خیبرپختونخوا تیره شد.

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که آن‌ها با دعوت از مولانا فضل‌الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام می‌خواهد «جلو تبلیغات را بگیرد و واقعیت‌هایی را با مردم پاکستان شریک کند».

به‌ گفته‌ مجاهد، مولانا فضل‌الرحمان «می‌تواند مردم پاکستان را در آگاهی قرار دهد تا تبلیغات و برخی پروپاگنداهایی که صورت می‌گیرد، اذهان عامه را در آن کشور علیه مردم [افغانستان] خراب نکند».

پاکستان می‌گوید که طا-لبان در افغانستان به طا-لبان پاکستانی پناه داده‌ و این گروه حملات خود را از خاک افغانستان سازماندهی می‌کند.

دولت پاکستان بارها تأکید کرده است که طا-لبان افغانستان باید علیه طا-لبان پاکستانی اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا