آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

‍پنتاگون: نیروهای عملیات ویژه در افغانستان می‌ماند

سرپرست وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در سفرش به کابل می‌گوید نیروهای عملیات ویژه آخرین سربازانی خواهند بود که افغانستان را ترک می‌کنند.
به نقل از استرایپس، کرستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع امریکا در سفرش به کابل از نیروهای آن کشور در افغانستان دیدن کرده و می‌گوید نیروهای عملیات ویژه در افغانستان می‌ماند.

در آستانه رخصتی‌های کریسمس، سرپرست وزارت دفاع امریکا به کابل آمد و با رییس جمهور اشرف غنی و جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان ملاقات کرد.
وی در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که نیروهای عملیات ویژه در این کشور آخرین نیروهای خواهد بود که به عملیات خود علیه القاعده و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.
میلر به خبرنگاران گفته است: «من فکر کردم عملیات ویژه و توانایی‌های جنگ چریکی باید در افغانستان بماند. برای عراق، چنین تصمیم گرفته شد. باید ارتش بزرگ و قوای هوایی بزرگ داشته باشد … و فکر می‌کنم ما احتمالاً کمی نتیجۀ متفاوتی در افغانستان خواهیم داشت اگر کاری که آن زمان می‌کردیم و اکنون نیز انجام می‌دهیم».

او در مورد نیروهای امنیتی افغانستان گفته است که نسبت به آنچه فکر می‌کرده است، آن‌ها به مراتب توانمند شده‌اند.
سرپرست وزارت دفاع امریکا تأکید کرده است: «اگر لازم شود، ایالات متحده هنوز هم می‌تواند ضربۀ سنگینی به طالبان بزند».
سفر کرستوفر میلر به افغانستان به هدف بررسی اوضاع امنیتی و روند خروج حدود ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز امریکایی از این کشور صورت می‌گیرد. ایالات متحده طبق توافق‌نامه دوحه باید تمام نیروهای خود را تا ماه می ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا