آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنان

شهباز شریف خواستار آزادی عافیه صدیقی از سوی آمریکا شد

عافیه صدیقی، متخصص عصب‌شناسی متهم به همکاری با القاعده، به‌دلیل تیراندازی به بازجویان آمریکایی‌اش، به ۸۶ سال زندان محکوم شده است

خبرگزاری دید: شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، از جو بایدن، رییس جمهور امریکا خواسته است تا داکتر عافیه صدیقی را به دلایل بشردوستانه آزاد کند. وی از بایدن خواست از اختیارات قانون اساسی برای عفو و دستور آزادی او به دلایل بشردوستانه استفاده کند.

شهباز شریف خواستار آزادی عافیه صدیقی از سوی آمریکا شد

شهباز شریف در نامه‌ای به رییس جمهور امریکا نوشته که داکتر عافیه صدیقی توسط دادگاهی در امریکا به ۸۶ سال زندان محکوم شده است.
نخست وزیر پاکستان تاکید کرده که خانواده داکتر عافیه صدیقی همراه با میلیون‌ها پاکستانی منتظر این اقدام سخاوتمندانه هستند.
داکتر عافیه از سپتمبر ۲۰۱۰ در امریکا زندانی است و ۱۶ سال را در زندان سپری کرده است.
نخست‌وزیر پاکستان خاطرنشان کرده که سال‌ها، مقامات پاکستانی جلسات کنسولی را با داکتر عافیه صدیقی برگزار کرده‌اند که در جریان آن نگرانی‌های جدی در مورد صحت وی مطرح شده است.
نگرانی‌های قابل توجهی در رابطه به سلامت روحی و جسمی او وجود دارد و نگرانی‌هایی مبنی بر این‌که ممکن است جانش را از دست بدهد، ابراز شده است.
نخست‌وزیر پاکستان نوشته است: «من به خوبی می‌دانم که شما با چه شور و شوقی برای حقوق شهروندان خود، به‌ویژه آن‌هایی که در خارج از کشور سرگردان یا اسیر شده‌اند، مبارزه کرده‌اید».

عافیه صدیقی در سپتامبر ۲۰۰۸ در دادگاه منطقه‌ای فدرال شهر نیویورک به اتهام اقدام به قتل و ضرب و جرح مامورانی که در غزنی می خواستند او را دستگیر کنند متهم کرد اما وی این اتهام را تکذیب کرد تا اینکه پس از ۱۸ ماه بازداشت در اوایل سال ۲۰۱۰، به ۸۶ سال زندان محکوم شد. خانواده وی مدعی است که او در طول بازداشت مورد آزار و شکنجه قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا