آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستمنطقه

صدها عضو انگلیسی داعش در افغانستان هستند

«مارک فیلد» وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس اعلام کرد: داعشی‌های انگلیسی که در عراق و سوریه می‌جنگیدند، اکنون در حال انتقال به افغانستان هستند.
به نقل از رسانه‌های غربی، «مارک فیلد» اظهار داشت: شهروندان انگلیسی که به داعش و در عراق و سوریه پیوسته بودند، حالا با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان شده‌اند.
وی افزود: صدها شهروند انگلیسی که در خاورمیانه به داعش پیوسته بودند، احتمالاً به شاخه‌ای از داعشی‌ها در افغانستان پیوسته‌اند که حملات مرگباری را در این کشور انجام داده است.
وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس خاطر نشان کرد: داعشی‌ها با عبور از مرزهای نفوذ پذیر وارد افغانستان می‌شوند و این نگرانی وجود دارد که تعداد بسیاری از صدها شهروند انگلیسی که در عراق و سوریه برای داعش می‌جنگیدند، وارد افغانستان شده باشند.
در همین حال، برخی از مقامات محلی افغانستان در شمال، از حضور اتباع فرانسوی در بین جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان خبر داده بودند که از سوی مقامات امنیتی تایید شده بود.
از سویی هم، همسایگان شمالی و غربی افغانستان از حضور و نفوذ تروریستان داعشی در شمال کشور نگران بوده و بارها اعلام کرده‌اند که فعالیت‌ این گروه‌ها برای منطقه آسیای میانه خطرناک است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا