آخرین اخباراجتماعافغانستانپاکستان

هیئت کابل به اسلام‌آباد رفت/ گفت‌وگوها با پاکستان امنیت خواهد آورد؟

حکومت افغانستان می‌گوید که یک هیئت حکومتی عصر روز جمعه به اسلام‌آباد سفر کرد و قرار است که با مقام‌های پاکستانی به ادامه گفت‌وگوهایی که در کابل داشتند، مذاکره کند.
مقام‌های حکومت افغانستان، امیدوارند که این نشست، نتایج مثبت و نهایی به دنبال داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه کشور، رهبری هیئت کابل را به اسلام‌آباد دارد.
صبغت‌الله احمدی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری دید می‏گوید که مذاکرات میان مقام‌های کابل و پاکستانی طی دو روز انجام می‏شود.
آقای احمدی افزود که حکومت افغانستان امیدوار است در این نشست، دو طرف به «نتایج نهایی و قابل فهم» برسند.
آقای احمدی بیان داشت که در این نشست، مقام‌های دو کشور روی مبارزه با تروریزم، کاهش سطح خشونت‌ها، همکاری پاکستان در عرصه صلح، همکاری آن کشور در امر برگشت تدریجی مهاجرین، همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و اسنادی که از سوی افغانستان به پاکستان داده شده، صحبت خواهند کرد.
وی اضافه کرد که در این نشست، روی پیشنهاد حکومت پاکستان مبنی بر تحقیق مشترک در مورد حملات اخیر در کابل نیز صحبت خواهد شد.
او افزود:« بدون شک ما بسیار امیدوار استیم، نشانه‌های امیدواری ما زیاد است، نشستی که در کابل بود، پیشرفت‌ها زیاد بود و ما امیدوار استیم این پیشرفت‌ها دنبال شود، بدون شک فشارهای ایالات متحده نتایج خود را داشته».
از سویی هم، به باور آگاهان سیاسی این گونه سفر‏ها به اسلام‌آباد سیاست « شوم » آن‌ها را در برابر کابل تغییر نمی‏دهد.
نجیب پیکان از آگاهان سیاسی، در صحبت با خبرنگار دید، تاکید می‏کند که دولت‏مردان کشور همواره فریب ادبیات سیاسی پاکستانی‏ها را خورده‏اند و این روند هنوز نیز ادامه دارد.
در همین حال، شنبۀ هفته گذشته (۱۴ دلو) هیأت پاکستانی به رهبری معین وزار خارجۀ آن کشور به کابل آمد و تا عصر آن روز گفتگوها، میان مقام‌های کابل و پاکستانی ادامه یافت؛ اما در پایان آن روز، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور اعلام کرد که مقام‌های دو کشور روی «موارد مهم»به توافق نرسیدند.
در آن نشست، معیین وزارت خارجه پاکستان به افغانستان پیشنهاد کرده بود که دو کشور به صورت مشترک روی حملات اخیر در کابل، تحقیق نمایند.
با این همه، مذاکرات میان مقام‌های افغانستان و پاکستان، پس از حمله خونبار در چارراهی صدارت کابل آغاز شده است.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا