آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

ارگ به دنبال تمدید کار حکومت کنونی است

اخیراً محمد اشرف غنی دیدارهایی با بزرگان سیاسی و جهادی به شمول عبدالرب رسول سیاف، محمد محقق، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار و فضل‌هادی مسلم‌یار داشته است.
منابع نزدیک به محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی می‏‌گویند، رییس جمهور در دیدار با آقای محقق سخن از تمدید دوره کاری حکومت وحدت ملی زده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این منبع که از ذکر نام‏اش خودداری کرد بیان می‌دارد که آقای رییس جمهور گفته است به تمامی جریان‌های سیاسی امتیاز می‌دهد و راضی‌شان نگه می‌دارد.
همچنان، منبع خاطر نشان می‌سازد که آقای محقق در ارتباط به پیشنهاد رییس جمهور واکنش خاصی نشان نداده است.
اما، ارگ ریاست جمهوری محتوای این نشست‌ها را مشوره روی مسایل مهم ملی و بین‏‌المللی خوانده است.
سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که هیچ‌تصمیم برای ایجاد شورای قیادی وجود ندارد و رییس جمهور حتی یک روز بیشتر از زمانی‌که در قانون اساسی ذکر شده‌است به کارش ادامه نمی‌دهد.
سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری تاکید نموده که انتخابات آینده ریاست جمهوری در زمان معین حتمی است.
در همین حال، رسانه‌ها به نقل از مسعود ترشتوال سخنگوی شورای حراست و ثبات گفته‌اند که ایجاد شورای قیادی نه اقدام منطقی است و نه هم با قانون اساسی افغانستان مطابقت دارد.
از سویی هم، عطا محمد نور از منتقدان حکومت مرکزی گفته که حکومت در پی برگزار نکردن انتخابات است.
آقای نور همچنان هشدار داده است که ادامه کار حکومت کنونی قابل قبول نیست.
برخی از جریان های سیاسی کشور مدعی‌اند که زمان کار ریاست جمهوری چهار سال است.
جنبش گذار، اخیراً در یک نشست خبری گفته است که انتخابات ریاست جمهوری آینده باید ۳۰ الی ۶۰ روز پیش از پایان دوره کاری رییس جمهور غنی، اجرا شود.
گفتنی است که بیش از ۹۰ روز از عمر حکومت وحدت ملی باقی مانده است و این‌که آیا دوره حکومت فعلی تمدید یا ختم می شود، پرسشی است که گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا