آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

سید حسن نصرالله: خاورمیانه در کانون جنگ نفت و گاز قرار گرفته است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در تازه‌ترین اظهاراتش در مورد خاورمیانه و معضله فلسطین و اسراییل، گفته است که بحران خاورمیانه بر سر نفت و گاز است و اکنون این منطقه در کانون جنگ منابع نفتی قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانش که در مورد بحران خاورمیانه، مسئله فلسطین و اسراییل و حضور امریکا در منطقه ابراز کرده است، گفته که بحران غرب آسیا بر سر منابع نفت و گاز است و اسراییل می‌خواهد از این موضوع به سود خود استفاده کند.
آقای نصرالله افزوده است، جنگی که اسراییل بر سر بلوک۹ (لبنان) آغاز کرده برای همین است؛ همچنین گزارش‌های متعددی هست که نشان می‌دهد مقادیر زیادی از نفت در جولان (سوریه) است.
به باور او، مسئله با اسرائیل غیرقابل چانه‌زنی است. اسراییل دنبال فرصتی مثل روی کار آمدن ترامپ بود تا جولان را به خود ملحق کند. موضوع جولان اکنون وارد نبرد نفت و گاز شده است.
دبیر کل حزب‌الله همچنان با اشاره به حضور امریکا در خاورمیانه و بحران سوریه گفت:« اشغالگری امریکا در شرق سوریه را ببینید. آن‌ها گفتند که بعد از داعش سوریه را ترک می‌کنند اما ترک نکرده بلکه مانده‌اند و از باقی‌مانده داعش حمایت می‌کنند.»
در همین حال، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، در مورد بحران خاورمیانه و جنگ احتمالی آینده میان حزب‌الله و اسراییل ابراز نگرانی کرده است.
آقای گوترش گفته است:« جنگ جدید بین حزب‌الله و اسراییل بدترین کابوس است؛ فرایند صلح خاورمیانه به بُن‌بست رسیده و سوریه با خطر تجزیه رو به رو است.»
گفتنی است که چند روز اسراییل حملاتی را بالای خاک سوریه انجام داد که در نتیجه آن تنش میان اسراییل، سوریه و ایران اوج گرفت و تا مرز هشدارهای نظامی رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا