آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

انجمن کاروان نور:

مجاهدین افغانستان بر اردوی قدرتمند و تطبیق قانون اساسی تاکید داشتند

انجمن اجتماعی کاروان نور همایشی را زیر نام « نقش مارشال افغانستان در نظام سازی» روز سه‌شنبه برگزار کرد و هدف از برگزاری این همایش را حمایت از اهداف و آرمان‌های شهدا و شخصیت‌های جهادی عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، ازهر معصومی رییس انجمن کاروان نور در این همایش گفت: «همایش امروز به مناسبت یادبود از مارشال محمد قسیم فهیم شخصیت جهادی گردهم آمدیم تا با اهداف شهدا و مجاهدین تجدید پیمان کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم، آن‌ها بر اردوی ملی قدرتمند و تطبیق قانون اساسی تاکید داشتند.»
وی با اشاره به تلاش شهدا برای افغانستان بر استواری یک نظام اسلامی افزود: جناب مارشال محمد قسیم فهیم برای استواری چنین نظامی بود و نگرش ایشان از قوم خودش بر دیگر اقوام فراگیرتر بود.
معصومی همچنان افزود که جناب مارشال بر پر رنگ شدن نقش زنان در نظام سیاسی و رسیدن به یک کشور سالم با ارزش‌‎های اسلامی تاکید داشت.
از سویی هم، مولوی محمد ایاز نیازی امام مسجد وزیر محمد اکبر خان در این همایش گفت: جای شکر و افتخار است که با وجود تهاجمات سیاسی، دینی، فرهنگی و انواع مشکلات جوانان ما از اهداف و آرمان شهدا و مجاهدین جامعه خود تجلیل و یادبود می‌کنند.
وی افزود: مارشال محمد قسیم فهیم یک شخصیت وطن دوست و موثر در اقتدار حاکمیت کشور بود.
در همین حال، سید عبدالله هاشمی فعال اجتماعی با اشاره بر اهداف مارشال محمد قسیم فهیم گفت: بزرگان جهادی معتقد بودند که افغانستان خانه تمام اقوام است و بر تحکیم وحدت ملی تلاش می‌کردند؛ چرا که از گسترش شکاف‌های قومی رنج می‌بردند، ملت افغانستان باید با پیروی از اسلام و بزرگان خود در صدد ترمیم بحران‌های کنونی تلاش کنند و حق خود را پس بگیرند.
گفتنی است که مارشال محمد قسیم فهیم از بزرگان جهادی کشور و معاون اول رییس جمهور کرزی بود که در ۱۸ حوت سال ۱۳۹۲درگذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا