آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

امریکا و متحدانش ایران را محکوم کردند

امریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا بیانیه مشترکی را برای محکوم کردن ایران در پیوند به آنچه که عدم پابندی ایران به قطعنامه تحریم تسلیحاتی یمن خوانده می‌شود، صادر کردند.
در این بیانیه « ارسال مستقیم و غیر مستقیم تسلیحات ایران به یمن» از جمله موشک‌های بالستیک برای حوثی‌ها به شدت محکومت شده است.
به نقل از بی بی سی، این بیانیه مشترک در واکنش به حذف نام ایران از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن نوشته شده است.
روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را وتو کرد که در آن از ایران به خاطر ارسال سلاح به یمن انتقاد شده بود.
بریتانیا، امریکا و فرانسه پیش‌نویس آن قطعنامه را تهیه کرده بودند. به جای آن پیش‌نویس، قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی یمن بدون نام ایران تصویب شد.
در همین حال، ایران تصویب نشدن قطعنامه را شکست دیپلماتیک امریکا در میان ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل توصیف کرده است.
امریکا و سه کشور اروپایی در بیانیه مشترک خود با استناد به گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل درباره ارسال اسلحه از ایران به یمن، ایران را «تهدیدی جدی برای صلح و ثبات خاورمیانه» دانسته‌اند.
هر چهار کشور امضا کننده این بیانیه عضو گروه مذاکرات هسته‌ای پنج به علاوه یک هستند. حاصل مذاکرات چند ساله این گروه با ایران، امضای توافقنامه برجام بود که رییس ‌جمهور فعلی امریکا به شدت با آن مخالف است.
بعد از نقش کلیدی روسیه در حذف نام ایران از قطعنامه تمدید تحریم‌های یمن، امریکا، مسکو را متهم کرد که «از حکومت حامی تروریزم در ایران حمایت می‌کند.»
گفتنی است که ایران همواره این اتهامات را رد کرده و کشورهای غربی را متهم به ایجاد بحران در منطقه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا