آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی: نه در میدان جنگ می‌بازیم نه در میدان سیاست

محمد اشرف غنی در بزرگداشت از روز سرباز که امروز (۱۰ حوت) در وزارت دفاع برگزار شد از شجاعت سربازان امنیتی و دفاعی کشور قدردانی نموده گفت که شجاعت سربازان افغانستان و جانفشانی‌های شان سبب شده است که رییس جمهورشان نه در میدان جنگ ببازد و نه در میدان سیاست.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور که امروز در محفل بزرگداشت از روز سرباز سخنرانی می‌کرد خطاب به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور گفت:« شجاعت و جان فشانی‌های شما باعث شده است که رییس جمهورتان نه در میدان جنگ ببازد و نه در میدان سیاست. هم جنگ را می‌بریم و هم سیاست را.»
آقای غنی با تاکید به حمایت دولت از نیروهای امنیتی همچنان افزود: هماهنگی بین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بیش از هر زمانی بیشتر شده است و حکومت وحدت ملی در تلاش است تا این نیروها به معیارات به روز دنیا برسند.
رییس جمهور غنی همچنان دستاورد حکومتش را بقای افغانستان عنوان کرده افزود که امروز بقای افغانستان به حیث یک کشور مستقل دارای قانون اساسی، تضمین شده است و در آن هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.
همچنان آقای غنی بزرگترین موفقیت حکومت وحدت ملی را برگزاری موفقانه انتخابات در دوسال پیش‌رو خوانده، گفت: در حالی که صلح آرزوی مردم افغانستان است ولی متاسفانه جنگ وظیفه افغانستان است و با تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی، حکومت وحدت ملی به برگزاری یک انتخابات شفاف موفق خواهد شد.
روز سرباز در حالی تجلیل می‌شود که گزارش‌ها از نقاط دور دست کشور حاکی از نبود اعاشه و عدم اجرای شش ماهه معاش سربازان پولیس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا