آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

پس از یک هفته؛ «کولیان» و «تاله و برفک» در دست طالبان

پس از گذشت یک هفته منطقه «کولیان» ولایت فاریاب و «تاله و برفک» ولایت بغلان هنوز هم در دست طالبان مسلح قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، منطقه کولیان فاریاب و تاله و برفک بغلان یک هفته قبل (۲۰، ثور) در یک روز سقوط کرد، منابع امنیتی در فاریاب دلیل سقوط منطقه کولیان و سپس ولسوالی «بلچراغ» فاریاب را عقب نشینی و «تخلیه» نیروهای خیزش مردمی از این منطقه خواندند.
در همین حال، منابع در بغلان دلیل سقوط ولسوالی تاله و برفک این ولایت را «تهاجم گسترده» طالبان و «تعلل» از سوی نیروهای هوایی خواندند.
ذبیح‌الله شجاع سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان به خبرگزاری دید، گفت: ولسوالی تاله و برفک هنوز هم در دست طالبان مسلح قرار دارد.
آقای شجاع افزود، پیش رویی‌ها به سوی ولسوالی تاله و برفک جریان دارد و در نتیجه درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح، تا کنون ۱۲ طالب مسلح در منطقه‌ای موسوم به «دهنه تورموش» کشته و ۷ تن دیگرشان زخمی شدند.
در همین‌حال، کریم یورش سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب گفت: نیروهای دولتی پیش روی خودشان را به منطقه کولیان آغاز کرده‌اند و به زودی شاهد تصرف دوباره این منطقه توسط نیروهای دولتی خواهیم بود.
از سویی هم، کارشناسان سیاسی در افغانستان مسئله سقوط و بازپس‌گیری ولسوالی‌ها و مناطق مختلف در ولایات را ناشی از ضعف مسئولین نظامی در این مناطق دانسته و می‌گویند که بازنده اصلی در این ماجراها مردم هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا